کد خبر : 55976
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 22:03

احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست

احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت ساخت مدارس بزرگ مقیاس حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس، پذیرفتنی نیست و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست. به گزارش

احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت ساخت مدارس بزرگ مقیاس حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس، پذیرفتنی نیست و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی‌مهر، در نشست مشترک با همکاران دفاتر برنامه‌ریزی و تأمین منابع، و نظارت بر اجرای طرح‌های سازمان نوسازی مدارس کشور هماهنگی و انسجام بیشتر در ارتباط این دو حوزه را موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها و تحقق اهداف سازمانی دانست.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در معیار و روش اجرای پروژه ها خاطر نشان کرد: دلیل عمده این نابسامانی ها نبود سیاست‌گذاری صحیح و اصولی در بحث مدیریت و اجرای پروژه‌ها است. وظیفه ما در حوزه ستادی است که آنها را رفع کرده و سازماندهی کنیم تا دیگر شاهد پروژه های نیمه تمام و مدارس نامتناسب با جمعیت نباشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف ما این است که هیچ دانش‌آموزی محروم از تحصیل نباشد و امکانات زیرساختی ایمن و استاندارد را برای تمام دانش ‌آموزان فراهم کنیم که وجود ۶۷۰۰ پروژه آموزشی فعال در کشور، نشانه اهتمام و تلاش جدی در توسعه عدالت آموزشی است.

وی افزود: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت «ساخت مدارس بزرگ مقیاس» حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اشاره به رشد قابل توجه اعتبارات مدرسه‌سازی درسال‌های اخیر تأکید کرد: اعتبارات و منابع مالی، نیازمند مدیریت صحیح در مراحل مختلف است تا درجای خود و به درستی هزینه شود. این امر مستلزم آن است که معاونت‌های برنامه‌ریزی و فنی و نظارت، با به روز آوری چک لیست‌ها و تدوین شاخص های جدید، نظارت خود را در قبال پروژه‌های استانی بیشتر و هدفمند تر کنند، البته نقش بدنه کارشناسی در این رابطه بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: درج پیوست پروژه ها در «تفاهم‌نامه طرح‌های عمرانی» که بر مبنای اطلاعات دقیق صورت گرفته است، اقدام بسیار خوبی در جهت هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری سازمان نوسازی مدارس در جهت شفاف سازی هزینه‌کرد منابع مالی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت مشاوران، در اجرای پروژه‌ها و بهره‌مندی از طرح های برگزیده معماری مدارس در همایش‌های اخیر«مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

معرفی رضا بهرام توسط آپ سانگ