کد خبر : 41383
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند

اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند

 رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: باید از موضوع تکریم زائر امام‌ رضا(ع) و ارتباط با خریدار آگاهی داشت و اصول مشتری‌مداری و بازاریابی را فرا بگیریم اما متاسفانه فشارهای بسیاری روی افراد اثرگذار است. محمود بنانژاد اظهار کرد: اصناف حلقه آخر اتصال با مردم هستند و به این دلیل عده‌ای تصور می‌کنند که بازار تعیین

اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند

 رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: باید از موضوع تکریم زائر امام‌ رضا(ع) و ارتباط با خریدار آگاهی داشت و اصول مشتری‌مداری و بازاریابی را فرا بگیریم اما متاسفانه فشارهای بسیاری روی افراد اثرگذار است.

محمود بنانژاد اظهار کرد: اصناف حلقه آخر اتصال با مردم هستند و به این دلیل عده‌ای تصور می‌کنند که بازار تعیین کننده قیمت‌هاست اما واقعیت این است که سهم اصناف در گرانی حدود ۱۰ درصد است. حتی تشکل‌های اصناف با گران‌فروشان برخورد می‌کنند اما متاسفانه بسیاری از افراد اصناف را مقصر می‌دانند. باید دانست حوزه اصناف در برخی موارد هیچ نقشی نداشته و افزایش قیمت‌ها و گرانی در اختیار آن نیست.

وی اضافه کرد: واحدهای صنفی می‌توانند از تکنولوژی روز، فضای مجازی و بستر فروشگاه‌های الکترونیکی نیز استفاده کنند تا در این صورت هزینه‌ها کاهش پیدا کند. ما در گذشته تلاش کردیم استفاده از این ظرفیت‌ها را به انواع دیگر ترویج دهیم اما متاسفانه به دلیل برخی دیدگاه‌های سنتی مقاومت‌هایی با چنین نوآوری‌هایی شکل گرفت. همین موضوع در بلندمدت موجب حذف برخی از اصناف می‌شود چون نتوانستند خود را در این مسیر با دیگران همراه کنند. در مجموع کرونا باعث شد بسیاری از واحدهای صنفی به فضای مجازی روی بیاورند و محصولات خود را به صورت الکترونیک به فروش برسانند.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص رضایت‌مندی مردم و مشتری مداری اصناف عنوان کرد: زمانی که تحریم هستیم، نمی‌توانیم هر کالایی را وارد و هر خدماتی را ارائه کنیم. در ارائه خدمات فنی اصناف استاندارد خاصی وجود ندارد اما این موضوعی است که حتما باید آن را در نظر گرفت. در حال حاضر اتاق اصناف به شدت دنبال تحقق این موضوع است اما هنوز فرایند آن کامل نشده است.

بنانژاد در مورد برخی برخوردهای نامناسب فروشندگان با مشتری خاطرنشان کرد: شاید علت‌ این موضوع به زمینه‌های فرهنگی بازگردد. البته نمی‌توان نقش فشارهای مختلفی که از سوی شهرداری، تامین اجتماعی، اداره مالیات و… بر فروشندگان وارد می‌شود را نادیده گرفت. متاسفانه همین فشارها موجب ایجاد برخوردهای نامناسب با مشتری از طرف فروشندگان می‌شود؛ بنابراین فشارهای مختلفی که بر یک واحد صنفی وارد می‌شود، در نهایت به خریدار منتقل می‌گردد. همین موضوع یک اشکال و چالش فرهنگی است.

وی بیان کرد: بخشی از این موضوعات به سیستم‌های حاکمیتی، دولتی و حوزه اصناف که به عنوان مسئولان تشکل‌ها فعالیت می‌کند، بازمی‌گردد؛ در نتیجه این ساختار است که باید اصلاح شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص آموزش‌های مربوط به اصناف از جمله فقه بازار و… تصریح کرد: هنگام صدور پروانه کسب یا تمدید آن برخی آموزش‌ها به اصناف ارائه می‌شود که این آموزش‌ها هر پنج سال نیز به روز می‌شود و طی آن حدود ۲۴ ساعت آموزش‌هایی در حوزه‌های مختلف مانند مالیات، تامین اجتماعی، فقه بازار، بازاریابی، تجارت الکترونیک و… ارائه می‌شود. با گذشت زمان مواردی به این آموزش‌ها اضافه شده و اصطلاحا به روز می‌شود؛ با این حال نیاز است در سطح بازار فعالیت‌های بیشتری را انجام دهیم و موارد شاخص‌تری از اصول اخلاق اجتماعی را به عنوان منشور اخلاقی در صنوف مختلف پیاده‌سازی کنیم.

بنانژاد ادامه داد: بیماری کرونا با تمام مشکلات خوبی‌هایی نیز با خود همراه داشت. به عنوان نمونه فعالان بازار متوجه شدند وقوع چنین اتفاقاتی می‌تواند شهر را خالی از جمعیت کند و اگر صاحبان کسب وضعیت خود را حفظ یا به روز نکنند، ممکن است کار خود را از دست بدهند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.