تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 3:00
کد خبر : 60979

باد و باران و تگرگ در زنجان

باد و باران و تگرگ در زنجان

ایسنا/زنجان کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان از بارش باران و تگرگ و وزش باد شدید در استان خبر داد. حسین سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی جدید به منطقه از بعد از ظهر امروز رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، مناطق مختلف این استان را

باد و باران و تگرگ در زنجان

ایسنا/زنجان کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان از بارش باران و تگرگ و وزش باد شدید در استان خبر داد.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی جدید به منطقه از بعد از ظهر امروز رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: این وضعیت جوی تا دوشنبه هفته جاری ادامه داشته و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بارش تگرگ و آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها محتمل است.

این مسئول ادامه داد: آسیب به تاسیسات کم‌استحکام شهری و روستایی و کشاورزی، پرتاب اشیا به سبب وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید و آسیب به محصولات کشاورزی در اثر بارش تگرگ وجود دارد، به همین خاطر به شهروندان توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی تصریح کرد: افراد در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و توقف در کنار درختان خشکیده و کهنسال و تاسیسات شهری با استحکام کم، انجام عملیات عمرانی در ارتفاع بالا و سمپاشی و محلول‌پاشی پرهیز کرده و از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و نهال‌های تازه غرس شده نیز محافظت بیشتری به عمل آورند.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این مدت میزان دما با کاهش مواجه خواهد شد، به طوری که صبح دوشنبه احتمال به زیر صفر رسیدن دما در مناطق سردسیر این استان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn