کد خبر : 31574
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱:۳۲

برنامه ۳۵ ساله دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دانشجو معلم

برنامه ۳۵ ساله دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دانشجو معلم

رییس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه برنامه آموزش معلم در این دانشگاه با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال صورت می‌گیرد، گفت: باید با عبور از بحران‌ها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد. به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در پایان بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت‌های

برنامه ۳۵ ساله دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دانشجو معلم

رییس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه برنامه آموزش معلم در این دانشگاه با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال صورت می‌گیرد، گفت: باید با عبور از بحران‌ها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در پایان بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت‌های استانی، پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان اهداف تحقق تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: جذب و نگهداشت، توانمندسازی و به‌روز بودن نیرو از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش بس سنگین و خطیر است؛ در واقع  آموزش کامل، نظارت به‌موقع و کارورزی غنی از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی امور در سازمان خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و صرفه‌جویی از جمله معیارهای اساسی پیشرفت سازمان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بررسی آثار برخی از وقایع همچون انقلاب‌ها صرفا پس از وقوع امکان‌پذیر است، افزود: پاندمی کرونا از جمله این وقایع است؛ در واقع هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصویر نظام‌های آموزشی عصر حاضر را جدید خواند و با تاکید بر ترسیم نظام آموزشی خود در این تابلو، اظهار کرد: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیت‌های دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.

دکتر خنیفر، شرایط موجود را فرصتی مناسب به منظور محک زدن شایستگی‌ها دانست و تصریح کرد: زندگی در شرایط موجود غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.

وی، خطاب به مدیران استانی تبدیل فرصت و تهدید به رشد و تعالی در دانشگاه فرهنگیان را ضروری خواند و افزود: این دانشگاه گره‌گشای منابع انسانی آموزش و پرورش است. ما پذیرفته‌ایم که در کشتی آموزش و پرورش از لنگرگاه‌های منابع انسانی به‌جا و به‌موقع استفاده کنیم.

این مقام مسئول، با تاکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، یادآور شد: تفکر بر روی ایده‌ها و ارائه راهکار برای چگونگی حفظ نیرو به منظور ۳۰ سال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به اهداف بلندمدت دانشگاه را نیازمند شناخت و تقسیم‌بندی مناسب امور خواند و گفت: باید با همفکری، زمینه دستیابی و تحقق اهداف غایی از اهداف کلان و متکثر ریز شده فراهم آید.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، تلاش برای حل مسائل را مهم دانست و افزود: انجام کارهای بزرگ نیازمند اراده‌هایی بزرگ است. تقسیم کار نیز باید بر اساس وظایف سازمانی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر خنیفر در پایان تامین، تضمین و تجهیز معلم و تداوم آموزش معلم با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: انسداد بی‌سوادی و تامین کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستان دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحران‌ها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.