کد خبر : 203941
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 - 11:53

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین‌ها

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین‌ها

  اگر از مولتی‌ویتامین‌ها استفاده می‌کنید حتماً دوست دارید بدانید بهترین زمان مصرف آن‌ها چه مواقعی است. برای پاسخ به این سوال باید گفت بهترین زمان مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها تا حد زیادی به ویتامین‌هایی بستگی دارد که مصرف می‌کنید. زیرا همه ویتامین‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند بنابراین بهتر است برخی از آن‌ها صبح، برخی عصر

 

زمان صحیح مصرف مولتی ویتامین ها

اگر از مولتی‌ویتامین‌ها استفاده می‌کنید حتماً دوست دارید بدانید بهترین زمان مصرف آن‌ها چه مواقعی است. برای پاسخ به این سوال باید گفت بهترین زمان مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها تا حد زیادی به ویتامین‌هایی بستگی دارد که مصرف می‌کنید. زیرا همه ویتامین‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند بنابراین بهتر است برخی از آن‌ها صبح، برخی عصر و برخی شب مصرف شوند. دریافت مقدار کافی ویتامین و آهن برای سیستم ایمنی بدن ضروری است و به شما کمک می‌کند تا در برابر بیماری مقاوم باشید. در این مقاله می‌خواهیم درباره بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین‌ها صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین‌ها چه زمانی است؟

شما باید مولتی‌ویتامین‌های خود را صبح‌ها همراه با غذا مصرف کنید تا بتوانید جذب آن را کاهش دهید. با این حال، اگر باعث درد معده شد، سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب آن را مصرف کنید. به یاد داشته باشید، مهم‌ترین چیز این است که آن‌ها را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. اما به‌هرحال افرادی که بیشترین سود را از مصرف مولتی‌ویتامین می‌برند عبارت‌اند از:

  • بزرگ‌سالان: زیرا جذب ویتامین B12، کلسیم و ویتامین D با افزایش سن کاهش می‌یابد.
  • گیاهخواران: زیرا ممکن است سطوح کافی ویتامین B12، آهن، کلسیم، روی، ویتامین D و امگا ۳ را تنها از طریق رژیم غذایی خود دریافت نکنند.

بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین‌های در دوران بارداری چه زمانی است؟

زنان باردار و شیرده ممکن است از مصرف ویتامین‌های دوران بارداری به دلیل نیاز اضافی آن‌ها به مواد مغذی ضروری سود ببرند. با این حال، توصیه می‌شود که زنان باردار یا کسانی که دارو مصرف می‌کنند، قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین یا مواد معدنی با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنند. مانند مولتی‌ویتامین‌های سنتی، ویتامین‌های دوران بارداری بهتر است صبح‌ها و به عنوان بخشی از برنامه روزانه مصرف شوند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین D

ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی‌شود، بنابراین برای اطمینان از جذب مناسب باید آن را با غذاهای پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود، در کنار صبحانه یا شاید میان وعده قبل از خواب خود بگنجانید (تا زمانی که در خواب شما اختلال ایجاد نکند). ویتامین D بهتر است در صبح، ناهار یا عصر که غذاهای پرچرب مانند یک لیوان شیر پرچرب، آووکادو و روغن زیتون می‌خورید مصرف شود.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، یعنی بهتر است با آب مصرف شود. شما می‌توانید در هرزمانی از روز ویتامین C مصرف کنید به شرطی که معده شما را تحریک نکند. جهت خرید انواع مکمل‌های ورزشی و دارویی با تخفیف ویژه به این سایت سر بزنین. 

بهترین زمان برای مصرف ویتامین B 

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های گروه B بعد از بیدار شدن از خواب است. همچنین برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین B در بعدازظهر می‌تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از تأثیر کمپلکس B بر خواب، باید ویتامین های B خود را صبح، ترجیحاً همراه با غذا مصرف کنید تا جذب آن‌ها به حداکثر برسد. مصرف هم‌زمان چندین ویتامین B نیز بی‌خطر است.

مولتی ویتامین ها را چه زمانی مصرف کنیم؟

هر ویتامین B برای چه چیزی مفید است؟

  • ویتامین B-1 به تیامین معروف است. نقش مهمی در تجزیه کربوهیدرات‌ها و پروتئین دارد. منابع خوب آن شامل بادام زمینی، لوبیا سیاه و محصولات غلات است.
  • ویتامین B-3 نیز نیاسین نامیده می‌شود. این ویتامین در بادام زمینی، ماهی، برنج قهوه‌ای و غلات کامل یافت می‌شود.
  • ویتامین B-6 برای تجزیه بهینه غذا (و به ویژه کربوهیدرات‌ها) از مواد مغذی بزرگ به واحدهای کوچکی که بدن می‌تواند استفاده کند، ضروری است. منابع خوب این ویتامین شامل موز، ماهی تن، نخود و پسته است.
  • ویتامین B-9 فولات نامیده می‌شود و برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری است. این ویتامین یکی از اجزای سازنده DNA و RNA است. منابع خوب آن شامل آووکادو، سبزی‌ها برگ‌دار، کلم بروکلی، نخود سبز و غیره است.
  • ویتامین B-12 فقط در محصولات حیوانی یافت می‌شود. ویتامین B-12 برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی بسیار مهم است، به ایجاد و تنظیم RNA کمک می‌کند و همچنین در تشکیل گلبول‌های قرمز خون نقش دارد. بهترین زمان برای مصرف ویتامین B-12 صبح است.

بهترین زمان برای مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ را می‌توان در هرزمانی از روز مصرف کرد. برای بهبود جذب امگا ۳، باید آن را همراه با وعده غذایی حاوی چربی‌هایی مانند آووکادو، کتان یا شیر پرچرب مصرف کنید. امگا ۳ (EPA و DHA)، همچنین به عنوان روغن ماهی شناخته می‌شود، یک ماده مغذی حیاتی برای بدن شما است زیرا به بهبود سلامت قلب، محافظت از عملکرد مغز و به رشد مناسب کمک می‌کند. امگا ۳ عوارض جانبی مانند رفلاکس اسید دارد. برای مبارزه با آن، می‌توانید دوز روزانه خود را به دو نوبت کوچک‌تر تقسیم کنید و یکی را صبح و یکی را بعدازظهر مصرف کنید. در نظر داشته باشید که برای جذب حداکثری امگا ۳ باید آن را همراه با وعده غذایی که منبع خوبی از چربی دارد مصرف کنید. این می‌تواند به شما در کاهش عوارض جانبی و همچنین افزایش اثربخشی مکمل کمک کند.

بهترین زمان مصرف فولیک اسید

اسید فولیک نسخه مصنوعی ویتامین B9 (ویتامین فولات) است. اسید فولیک به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمز خون سالم ایجاد کند. در دوران بارداری و در طول بارداری، اسید فولیک برای حمایت از رشد مغز، جمجمه و نخاع کودک مهم است. شما می‌توانید اسید فولیک را در هر زمانی از روز مصرف کنید. اسید فولیک یک مکمل محلول در آب است به این معنی که بهتر است آن را با آب مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف منیزیم

اکثر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مصرف منیزیم را همراه با غذا به دلیل اثرات ملین توصیه می‌کنند. در نتیجه، می‌توانید دوز را به دو قسمت صبحانه و شام تقسیم کنید. منیزیم یک ماده مغذی ضروری است که بر بسیاری از عملکردهای بدن تأثیر می‌گذارد. این نقش کلیدی در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی در بدن شما دارد. منیزیم یک ماده معدنی مهم است که حتی اگر آن را در زمان مناسب مصرف نکنید، فقط این واقعیت که به‌طور مداوم آن را مصرف می‌کنید کافی است. درست مانند اکثر مکمل‌ها، باید به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شود تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که سطوح متعادل و کافی منیزیم در بدنتان همیشه وجود دارد.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین E

مکمل‌های ویتامین E زمانی که با غذا در شب مصرف شوند بهترین عملکرد را دارند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که برای جذب به چربی طبیعی در وعده‌های غذایی ما نیاز دارد. 

بهترین زمان مصرف روی

روی به دلیل ویژگی‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته‌شده است. بهتر است روی یک یا دو ساعت قبل از غذا، همراه با یک لیوان آب مصرف شود. اما به‌هرحال شما می‌توانید روی را در هر زمانی از روز مصرف کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین‌ها صحبت کردیم. توجه داشته باشید که مکمل‌ها و ویتامین‌ها باید در زمان درست خود مصرف شوند تا بتوانند بیشترین تأثیر را بر بدن بگذارند. همچنین مهم‌ترین کاری که باید هنگام مصرف آن‌ها انجام دهید این است که ثابت‌قدم باشید. یعنی طبق دستور پزشک هر زمان که نیاز است آن‌ها را استفاده کرده و سهل‌انگاری نکنید. بهترین کار این است که عادت مصرف آن‌ها را ایجاد کنید. یعنی بخشی از برنامه صبحگاهی یا قبل از خواب خود را به مصرف مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها اختصاص دهید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.