تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اکتبر 2023 - 18:03
کد خبر : 226280

رقبای تسلا بخش های نازکی از فروش خودروهای برقی ایالات متحده را کنار می گذارند

رقبای تسلا بخش های نازکی از فروش خودروهای برقی ایالات متحده را کنار می گذارند

به گزارش نیوز اسکای و به نقل از رویترز 27 سپتامبر (رویترز) – تصمیم فورد موتور (F.N) برای ترمز کردن کارخانه باتری 3.5 میلیارد دلاری در میشیگان، چالشی را برای رقبای فزاینده تسلا در بازار ایالات متحده برجسته می کند: تسلا بیشتر آنها را به سمت سوددهی پایین سوق می دهد. سوله های حجمی خودروسازان

Ford Motors pre-production all-electric F-150 Lightning truck prototype

به گزارش نیوز اسکای و به نقل از رویترز 27 سپتامبر (رویترز) – تصمیم فورد موتور (F.N) برای ترمز کردن کارخانه باتری 3.5 میلیارد دلاری در میشیگان، چالشی را برای رقبای فزاینده تسلا در بازار ایالات متحده برجسته می کند: تسلا بیشتر آنها را به سمت سوددهی پایین سوق می دهد. سوله های حجمی

خودروسازان جهانی در حال راه اندازی تعداد زیادی خودروی الکتریکی جدید در ایالات متحده هستند و میلیاردها دلار در کارخانه های برق و باتری جدید سرمایه گذاری می کنند. اما بر اساس تحلیل رویترز از داده‌های فروش خودروهای برقی ایالات متحده در شش ماهه اول سال 2023، تعداد کمی از آنها به جز مدل Y و مدل 3 تسلا با حجم کافی برای پشتیبانی از یک کارخانه مونتاژ در مقیاس کامل به فروش می‌رسند.

A cab of a model of the all-new F-150 Lightning electric pickup truck is seen on an assembly line in Dearborn

بر اساس داده‌های S&P Global Mobility، بر اساس برند به برند، تسلا از 19 رقیب بعدی خود با 10 به یک یا بیشتر در نیمه اول پیشی گرفت.

تسلا از ژانویه تا ژوئن 325291 دستگاه خودرو در ایالات متحده فروخت. برند شورلت جنرال موتورز (GM.N)، با بولت EV قدیمی خود، با 34943 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و پس از فورد، هیوندای (005380.KS) و ریویان (RIVN.O) قرار گرفت.

بر اساس پلاک نام، هر چهار مدل تسلا در 12 مدل برتر قرار گرفتند و مدل Y و مدل 3 با فروش 200000 و 160000 در نیمه اول رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

اما بر اساس آخرین گزارش فصلی اتحاد در مورد بازار خودروهای برقی، این سهم بازار بین 103 مدل مختلف تقسیم شد.

تصمیم فورد برای توقف کار بر روی کارخانه باتری خودروهای الکتریکی 3.5 میلیارد دلاری در میشیگان در حالی است که برخی از تحلیلگران این سوال را مطرح می کنند که آیا بازار خودروهای برقی ایالات متحده به اندازه کافی سریع رشد خواهد کرد تا از تمام باتری های جدید و عملیات مونتاژ راه اندازی شده یا در دست ساخت پشتیبانی کند.

در ماه ژوئیه، فورد پیش‌بینی کرد که در کل سال 4.5 میلیارد دلار ضرر در واحد برقی خود داشته باشد – 50 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌شده در اوایل سال جاری – و گفت که سرعت تولید خودروهای برقی خود را کاهش می‌دهد.

این خودروساز آمریکایی، مانند چندین رقیب، میلیاردها دلار برای ساخت کارخانه های برق و باتری اضافی در ایالات متحده متعهد شده است.

در یک ارائه رسانه‌ای در روز سه‌شنبه، Cox Automotive اشاره کرد که تسلا در سال جاری با ورود شرکت‌های بیشتری به بازار، بخشی از فروش خودروهای برقی ایالات متحده را واگذار کرده است، اما همچنان تقریباً دو سوم کل فروش خودروهای برقی را در اختیار دارد. هیچ برند دیگری بیش از 10 درصد ندارد.

کاکس تخمین زده است که فروش خودروهای برقی به 8 درصد از کل فروش خودروهای ایالات متحده در سه ماهه سوم نسبت به 6.5 درصد در سال گذشته افزایش خواهد یافت.

بخشی از این رشد احتمالاً ناشی از کاهش قیمت ها بوده است، روندی که توسط تسلا هدایت می شود که از حاشیه سود برتر خود برای کاهش قیمت ها و گسترش فروش استفاده می کند. کاکس گفت متوسط قیمت خرده‌فروشی خودروهای برقی در جولای 2023 به 53,376 دلار کاهش یافت، از بالاترین رقم نزدیک به 70,000 دلار در سال گذشته.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها