تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 23:13
کد خبر : 60020

قاسمپور: به مقوله سلامت زنان به صورت کلان‌تر باید توجه شود

قاسمپور: به مقوله سلامت زنان به صورت کلان‌تر باید توجه شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه کلان تر به مقوله سلامت زنان تاکید کرد.  فاطمه قاسمپور در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «در هفته ملی سلامت زنان به سر می‌بریم. یکی از موضوعات مهم در حوزه زنان، توجه به ابعاد مختلف سلامتی این قشر است. اگرچه غالب مسائل حوزه

قاسمپور: به مقوله سلامت زنان به صورت کلان‌تر باید توجه شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه کلان تر به مقوله سلامت زنان تاکید کرد.

 فاطمه قاسمپور در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «در هفته ملی سلامت زنان به سر می‌بریم. یکی از موضوعات مهم در حوزه زنان، توجه به ابعاد مختلف سلامتی این قشر است. اگرچه غالب مسائل حوزه سلامت، میان زن و مرد مشترک است، اما از سویی سرطان‌های ویژه زنان نیازمند برنامه‌ریزی و توجه ویژه است و از سوی دیگر، بار برخی بیماری‌های مشترک ممکن است در بعضی مناطق در میان زنان بیشتر باشد.

تاکنون در برنامه‌ریزی‌های کلان توسعه، به مقوله سلامت زنان به صورت امری جامع و ویژه پرداخته نشده و بیشتر ملاحظات مربوط به سلامت مادران و زایمان در نظر گرفته شده است. هرچند این بخش نیز کاملاً مهم و ضرورت برنامه‌ریزی برای آن غیرقابل کتمان است، اما لازم است به مقوله سلامت زنان به صورت کلان‌تر نیز توجه شود.

از همین‌روست که دستیابی به نقشه سلامت زنان و طراحی الگوهای مداخلاتی مطلوب، گامی مهم و مؤثر در راستای تأمین سلامت نیمی از جامعه است. سند سلامت زنان که پیش از این در همین راستا تدوین و مصوب شده، نیازمند تهیه فوری آیین‌نامه اجرایی و ابلاغ آن است. در نامه‌ای که چندی پیش به وزیر بهداشت ارسال کردم، بر این اقدام تأکید داشتم.

امروز در بازدید فراکسیون زنان از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، درباره مسائل خاص زنان درگیر این بیماری‌ها صحبت کردیم. این گفت‌وگوها مسیر توسعه اقدامات را گسترش می‌دهد.

‌غربالگری و پیشگیری در اولین گام و در گام بعدی توسعه پروتکل‌های نوین درمانی، مساله مهم و جدی در خصوص سرطان‌های زنان است که ضرورت دارد فراگیر شود.»

بر اساس این گزارش، هفته ملی “سلامت بانوان ایران”، همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروههای مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها