تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 22:14
کد خبر : 45570

مذمت “نارندا مودی” بابت تجمعات بی‌پروای انتخاباتی در کوران کرونا

مذمت “نارندا مودی” بابت تجمعات بی‌پروای انتخاباتی در کوران کرونا

بسیاری از مردم هند نارندا مودی، نخست‌وزیر کشورشان را به خاطر نحوه پاسخش به افزایش وحشت‌آور مبتلایان کرونا، مذمت می‌کنند و از سخنرانی او برای ده‌ها هزار نفر در تجمعات انتخابات ایالتی و اجازه تجمع در فستیوالی سنتی، دلخور هستند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طی دو روز گذشته همزمان با انباشتگی جنازه‌ها

مذمت "نارندا مودی" بابت تجمعات بی‌پروای انتخاباتی در کوران کرونا

بسیاری از مردم هند نارندا مودی، نخست‌وزیر کشورشان را به خاطر نحوه پاسخش به افزایش وحشت‌آور مبتلایان کرونا، مذمت می‌کنند و از سخنرانی او برای ده‌ها هزار نفر در تجمعات انتخابات ایالتی و اجازه تجمع در فستیوالی سنتی، دلخور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، طی دو روز گذشته همزمان با انباشتگی جنازه‌ها در سردخانه‌ها و درماندگی مردم برای تخت‌های بیمارستانی و اکسیژن پزشکی، هشتگ‌هایی نظیر #مودی استعفابده و #ناقل‌اعظم‌مودی در توییتر داغ شده‌ و شبکه‌های اجتماعی پر از تست کرونا شده‌اند.

مودی که در سال ۲۰۱۴ با بزرگ‌ترین اکثریت تک‌حزبی در عرض دهه‌ها، به قدرت رسید، به این میزان انتقاد عادت ندارد.

مودی قبلاً هم با از دست دادن حمایت روبه‌رو شده، اما این بار متفاوت است. اقتصاد هند برای بهبودی در پی قرنطینه چند ماهه سال گذشته تقلا می‌کند، این در حالی است که موج دوم اپیدمی کرونا این‌بار کشنده‌تر از قبل ظاهر شده است.

هند در حال حاضر بیش از هر کشور دیگری در حال ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا است و انتظار می‌رود آمار این هفته هند از آمار پیک کرونا در آمریکا، در اوایل ژانویه که تعداد مبتلایان روزانه به حدود ۳۰۰ هزار تن رسیده بود، بالاتر رود.

آمار کشته‌های ناشی از کووید ۱۹ در هند به حدود ۱۷۹ هزار نفر رسیده است.

با این وجود، مودی و وزرای او پیش از انتخابات ایالتی در بنگال غربی، به مبارزه انتخاباتی شدیدی پرداختند. نظرسنجی در این ایالت نشان داده بود که حزب مودی “بهاراتیا جاناتا” در رقابت تنگاتنگی با یک حزب منطقه‌ای حاکم بر بنگال غربی قرار دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها