کد خبر : 25954
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری شناسایی می‌شوند

نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری شناسایی می‌شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تدوین «بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان خبر داد و گفت: علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد از ورودی ها به آموزش و پرورش استثنایی، استفاده از روش های سیزده گانه وزارت، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات، راه

نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری شناسایی می‌شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تدوین «بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان خبر داد و گفت: علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد از ورودی ها به آموزش و پرورش استثنایی، استفاده از روش های سیزده گانه وزارت، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات، راه حل موقت کمبود نیروی انسانی سال جاری در آموزش و پرورش استثنایی است.

 سیدجواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی برگزار شد؛ با بیان این که در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری تاکنون ۹۹درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند، گفت: این میزان نوبت گیری در شرایط کرونایی، بی سابقه و بالاتر از   ۹۸.۸درصد سال گذشته است.‌

وی افزود: تاکنون ۹۶درصد نوآموزان بدو ورود به  دبستان ارزیابی شده اند و با وجود مشکلات سامانه سیدا ۵۷هزار نوآموز پیش دبستانی، تاکنون نوبت گیری کرده اند.

حسینی تصریح کرد: «غربالگری نشانگان نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» از جمله برنامه های نوآورانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در سال جاری به صورت پایلوت در ۵استان و همراه با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی انجام می شود.

وی افزود: به دلیل نوآورانه بودن این برنامه، مشورت با اساتید دانشگاهی نیز انجام شده است و  پس از انجام غربالگری به صورت پایلوت و ارزیابی غربالگری، این برنامه در سال های آینده به کل کشور تسری خواهد یافت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: مهم ترین گام پس از شناسایی و غربالگری، مداخلات بهنگام برای این نوآموزان است.

وی افزود: در سال جاری سه بسته تحولی «آموزش های خانواده محور»، «بازی و ورزش های نشاط آفرین» و «توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری» در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

حسینی اظهار کرد: بسته تحولی «شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» نیز پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان، تدوین خواهد شد.

وی با تأکید بر این که آموزش ها در سال جاری ترکیبی و با رویکرد بازگشایی تدریجی و حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: در آموزش و پرورش استثنایی، در گام اول آموزش حضوری در مدارس با حداکثر ۵۰دانش آموز و کلاس های ۶نفره شروع شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و در سال جاری بیش از ۵۳میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان خواستار پیگیری جدی مستثنی شدن نیروهای استثنایی از قانون «جامع مدیریت خدمات کشوری» شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.