تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 20:04
کد خبر : 20724

هشدار فیلیپین نسبت به “خصومت‌های ناخواسته” با شناورهای چینی

هشدار فیلیپین نسبت به “خصومت‌های ناخواسته” با شناورهای چینی

یکی از مشاوران “رودریگو دوترته”، رئیس‌جمهور فیلیپین گفت: “تهاجمات” ارضی صدها شناور چینی در دریای چین جنوبی، روابط بین مانیل و پکن را تیره می‌کند و می‌تواند به “خصومت‌های ناخواسته” منجر شود.  به نقل از رویترز، “سالوادور پانلو”، مشاور حقوقی رئیس جمهور فیلیپین گفت، حضور طولانی شناورها در منطقه اقتصادی انحصاری فیلیپین (EEZ)، لکه ناخواسته‌ای

هشدار فیلیپین نسبت به "خصومت‌های ناخواسته" با شناورهای چینی

یکی از مشاوران “رودریگو دوترته”، رئیس‌جمهور فیلیپین گفت: “تهاجمات” ارضی صدها شناور چینی در دریای چین جنوبی، روابط بین مانیل و پکن را تیره می‌کند و می‌تواند به “خصومت‌های ناخواسته” منجر شود.

 به نقل از رویترز، “سالوادور پانلو”، مشاور حقوقی رئیس جمهور فیلیپین گفت، حضور طولانی شناورها در منطقه اقتصادی انحصاری فیلیپین (EEZ)، لکه ناخواسته‌ای در روابط است و “امکان دارد خصومت‌های ناخواسته‌ای را ایجاد کند که بهتر است دو کشور دنبال نکنند”.

پانلو در بیانیه‌ای گفت: ما می‌توانیم در مورد موضوعات دغدغه و منفعت مشترک مذاکره کنیم، اما اشتباهی در آن مورد نکنیم- حاکمیت ما قابل مذاکره نیست.

با وجود آنکه دیپلمات‌های فیلیپین و ژنرال‌های سطح بالا اخیراً به شدت از چین انتقاد کرده‌اند، اظهارات پانلو، تندروترین سخنانی است که از دفتر دوترته- که از زمان روی خوش نشان دادن خود به پکن در آغاز ریاست جمهوری تمایلی به مقابله با چین نداشته- به بیرون درز می‌کند.

امتناع دوترته از فشار به چین برای پیروی از حکم یک‌جانبه برجسته سال ۲۰۱۶ به نفع مانیل، ‌در پرونده‌ای که توسط دولت قبلی فیلیپین تشکیل شده بود، ملی‌گرایانی را دلسرد کرده که می‌گویند دوترته با وعده وام‌ها و سرمایه‌گذاری چینی که اندکی از آن‌ها محقق شده، فریب خورده است.

دوترته قبلاً گفته بود به چالش کشیدن چین خطر آغاز یک جنگ را به همراه دارد.’

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها