کد خبر : 49290
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱:۳۰

۴۱ هزار دانش‌آموز مازندرانی در آستانه هدایت تحصیلی

۴۱ هزار دانش‌آموز مازندرانی در آستانه هدایت تحصیلی

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آغاز فرایند هدایت تحصیلی برای ۴۱ هزار دانش‌آموز مازندران خبر داد. علیرضا سعدی‌پور در وبیناری که با حضور اولیا و دانش‌آموزان سراسر استان در شبکه شاد برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت فرایند هدایت تحصیلی، گفت: انتخاب رشته تحصیلی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فرایندی است که هر شخص در

۴۱ هزار دانش‌آموز مازندرانی در آستانه هدایت تحصیلی

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آغاز فرایند هدایت تحصیلی برای ۴۱ هزار دانش‌آموز مازندران خبر داد.

علیرضا سعدی‌پور در وبیناری که با حضور اولیا و دانش‌آموزان سراسر استان در شبکه شاد برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت فرایند هدایت تحصیلی، گفت: انتخاب رشته تحصیلی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فرایندی است که هر شخص در زندگی خود با آن مواجه است و از این رو پروژه هدایت تحصیلی از اهمیت بالایی در نظام تعلیم و تربیت برخوردار است.

وی با اشاره به نتایج انتخاب رشته صحیح بر زندگی و آینده شغلی دانش‌آموزان، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی حاضر برای دانش‌آموزان سطح کشور برنامه های متعدد و ویژه‌ای را در این پروژه تهیه دیده و اطلاع رسانی‌ در این زمینه به زودی از طریق شبکه شاد و اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تعداد دانش‌آموزان واجد شرایط انتخاب رشته تحصیلی، افزود: استان مازندران با بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز واجد شرایط هدایت تحصیلی، این فرایند امسال به دلیل قرارگیر در زیست بوم جدید، به صورت مجازی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به تفکراتی که در زمینه هدایت تحصیلی از سوی خانواده ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نباید در این زمینه دانش‌آموزان را مجبور به انتخاب یک رشته خاص بکنند زیرا که پارامترهای متنوعی در انتخاب رشته، دخیل است. وی همچنین تاکید کرد: آینده شغلی دانش‌آموزان در گرو این انتخاب است، گاها دیده می‌شود که دانش‌آموزی که شرایط احراز ورود به یک رشته خاص را ندارد، و خانواده‌ها اصرار بر انتخاب آن رشته می‌کنند که می‌تواند آینده دانش‌آموز و حتی دیگر دانش‌آموزان واجد شرایط را به خطر بیندازد.

این مسئول با اشاره به ویژگی های فردی دانش‌آموزان، گفت: تفاوت های فردی در میان همه افراد جامعه از بدو تولد وجود دارد و هر یک از دانش‌آموزان هم دارای استعداد متفاوتی هستند و شکوفایی این استعدادها بستگی به شرایط و همچنین قرارگیری در موقعیت مناسب دارد. به همین دلیل در هنگام انتخاب رشته باید به این اصل توجه کنیم.

سعدی پور با اشاره به تغییر رویه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: رویکرد آموزش و پرورش مازندران از سوی حافظه محور به سوی مهارت محوری در حال تغییر است از این رو بر طبق سند تحول بنیادین، تا پایان برنامه ششم توسعه، باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سوی هنرستان و کاردانش هدایت شوند. هدایت دانش‌آموزان به سوی رشته های فنی و حرفه ای باعث ورود هر چه سریعتر دانش‌آموزان به بازار کار و رسیدن به دوره اصلی شغلی است.

وی با اشاره به پیشنیازهای مورد توجه در امر انتخاب رشته، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها به همراه دانش‌آموزان باید در این ایام مهم و سرنوشت‌ساز کاملا آگاهانه و با علم به شرایط و آینده هر رشته، به خصوص آینده شغلی که در نهایت در انتظاردانش‌آموزان است، بپردازند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران«علی دهقان» نیز در این وبینار با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود در شبکه شاد، خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌گیری خانواده‌ها از هدایت تحصیلی، کلیپ های متعددی با حضور کارشناسان، کارآفرینان و تحصیلکرده‌های رشته های مختلف در حال تهیه و تدوین است و به زودی از طریق شبکه شاد در اختیار خانواده های قرار می‌گیرد. در این میان نیز با تشکیل وبینارهای متعدد به صورت ۲ هفته یکبار نیز سعی در معرفی و آگاه سازی خانواده‌های دانش‌آموزان خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هیدرولیک و پنوماتیک