تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 10:52
کد خبر : 203672

آموزش تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان

آموزش تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان

با ما در آموزش تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان همراه باشید.   تنظیم فشار آب آبگرمکن بوتان هم می‌تواند باعث کاهش مصرف آب در خانه شود و هم راحتی و آسایش را در فصول مختلف سال برای شما به ارمغان می‌آورد. معمولا در زمان نصب آبگرمکن برای اولین بار، یک نصاب ماهر این کار را

با ما در آموزش تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان همراه باشید.

 

تنظیم فشار آب آبگرمکن بوتان هم می‌تواند باعث کاهش مصرف آب در خانه شود و هم راحتی و آسایش را در فصول مختلف سال برای شما به ارمغان می‌آورد. معمولا در زمان نصب آبگرمکن برای اولین بار، یک نصاب ماهر این کار را برای شما انجام می‌دهد.

اما رفته‌رفته به دلایل مختلفی ممکن است که با مسائلی مانند کاهش یا افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان روبرو شوید؛ در این زمان‌ها باید برای تعمیر آبگرمکن با یک تعیرکار ماهر تماس بگیرید تا فشار آب را برای شما تنظیم کند. همچنین می‌توانید با استفاده از راه حل‌هایی که در این مقاله برای شما بیان می‌کنیم، فشار آب گرم خود را تنظیم کنید. با ما در آموزش تنظیم فشار آب آبگرمکن همراه باشید.

 

تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان

 

دلایل کم شدن فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان

برای اینکه بتوانیم به تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان بپردازیم، نیاز است که دلیل کم شدن فشار آب را بدانیم تا بتوانیم از راه حل درستی برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنیم. مهم‌ترین دلایل بروز این اتفاق عبارتند از:

  • وجود رسوب در سر شیر آب
  • استفاده همزمان چندین واحد ساختمانی از منابع آب
  • خرابی مغزی شیر
  • زنگ زدن یا سوراخ شدن لوله‌های آب گرم
  • وجود رسوب در مسیر انتقال آب از آبگرمکن به سمت لوله‌ها
  • خوردگی سطح خارجی لوله ورودی آب سرد به آبگرمکن
  • وجود رسوب بر روی مبدل آبگرمکن دیواری بوتان
  • کثیف شدن فیلتر ورودی آبگرمکن

 

آیا مشکل کم شدن فشار آب، از آبگرمکن است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان تعمیر آبگرمکن از تعمیرکاران پرسیده می‌شود، این است که چگونه می‌توان فهمی‌د که تغییرات فشار آب، ناشی از وجود ایراد در آبگرمکن است؟ برای اطلاع از این موضوع، باید شیر آب سرد را باز کنید؛ در صورتی که فشار آب سرد به اندازه کافی بود، می‌توان نتیجه گرفت که مشکل در رسیدن آب گرم به لوله‌ها است که می‌تواند به دلیل وجود ایراد در آبگرمکن باشد.

 

آموزش تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان

 

روش‌های تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان

برای تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • تنظیم ورودی آب سرد

یکی از دلایل کاهش فشار آب در آبگرمکن دیواری بوتان، گرفتگی یا رسوب کردن شیر تغذیه یا شیر آب سرد است. اگر از ظاهر قضیه چیزی مشخص نیست، شیر تخلیه را باز کنید و ببینید که آیا آب با فشار خوبی از آن خارج می‌شود یا نه؟ اگر پاسخ شما به این سوال خیر است، باید همه اتصالات و زانویی مربو به شیر تخلیه را باز کرده و رسوبات را به طور کامل برطرف کنید.

  • تمیز کردن فیلتر آبگرمکن دیواری بوتان

یکی دیگر از راه‌های تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان این است که به صورت ما‌هانه، فیلتری را که بر سر راه آب سرد قرار دارد، تمی‌ز کنید. اگر این قطعه بیش از حد جرم و آلودگی به خود جذب کند، می‌تواند مانع از ورود مقدار آب سرد کافی به آبگرمکن شود و در نهایت شما را با مشکل کم شدن فشار آب گرم مواجه کند.

  • بررسی و رسوب زدایی مبدل

چه در زمان نصب آبگرمکن و چه در زمان تعمیر آن، باید برای تنظیم فشار آب گرم، مبدل را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تمی‌ز کنید. برای این کار باید مقداری از آب گرم خروجی از آبگرمکن دیواری بوتان را در یک لیوان بریزید؛ در صورتی که رنگ آب زرد بوده و بوی آن تغییر کرده باشد، مبدل شما نیاز به تمی‌ز کردن و رسوب زدایی دارد.

  • رسوب زدایی آبگرمکن دیواری بوتان

برای تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان، باید به طور مرتب و در بازه‌های زمانی یک ساله، عملیات رسوب زدایی را انجام دهید. این رسوبات در اثر املاحی ایجاد می‌شوند که در آب وجود دارند و معمولا مقدار آن‌ها در مسیر جابجایی و انتقال آب گرم بیشتر است. به همین دلیل حتما باید در انت‌های هر سال، با سرویسکار آبگرمکن بوتان تماس بگیرید تا رسوباتی را که در این دستگاه به وجود آمده اند، برطرف کند.

  • تعویض لوله‌های آب گرم

لوله‌های آب گرم به دلیل دمای بالایی که دارند، بیشتر در معرض سوراخ شدن یا گرفتن رسوب هستند. به همین دلیل در صورتی که فشار آب گرمتان کم شده است، باید سیستم لوله کشی ساختمان را بررسی کنید. بازسازی و تعویض لوله‌های آب گرم یکی از روش‌های تنظیم فشار آب آبگرمکن بوتان است؛ این کار معمولا در مواردی انجام می‌شود که شما قصد بازسازی خانه خود را داشته باشید یا اینکه فشار آب گرمتان به طور غیرطبیعی کاهش پیدا کند.

  • شستن سری شیر‌ها

در صورتی که شیر‌ها و اتصالات آبگرمکن رسوب گرفته باشند یا زنگ بزنند، فشار آب گرم کم می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای تنظیم فشار آب و افزایش آن، شستن سری شیر‌ها را هم امتحان کنید که می‌تواند تا حد زیادی رسوبات موجود را برطرف کرده و امکان به جریان درآمدن آب را فراهم کند.

  • استفاده از پمپ مناسب

بسته به اینکه واحد ساختمانی شما در کدام طبقه از ساختمان قرار گرفته باشد، باید پمپ مناسب با آن را انتخاب کنید. در غیر این صورت آب کافی به آبگرمکن دیواری بوتان نخواهد رسید و همین موضوع می‌تواند در نهایت باعث کاهش فشار آب شود. البته در مواردی که حتی با وجود استفاده از پمپ، فشار آب به اندازه کافی نیست؛ می‌توانید از مدل‌های آبگرمکن دیواری بوتان استفاده کنید که با فشار‌های کم سازگار هستند و می‌توانند آب گرم موردنیاز شما را تامین کنند.

 

نحوه رسوب گیری آبگرمکن دیواری بوتان برای تنظیم فشار آب

همانطور که گفتیم رسوب گیری از بهترین روش‌های تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان است که باید حتما توسط یک فرد متخصص انجام شود. مراحل رسوب گیری برای برطرف کردن این مشکل از قرار زیر هستند:

  • لوله آب سرد یا هر قسمتی را که دچار رسوب شده است، از دیوار جدا کنید.
  • ولوم را به شما خود کشیده و با استفاده از پیچ گوشتی مناسب، پیچ‌های آن را باز کنید.
  • قاب اصلی را به طور کامل دربیاورید؛ این کار را می‌توانید با کشیدن قاب به سمت بالا انجام دهید.
  • شلنگ گاز را جدا کنید.
  • با استفاده از یک آچار لوله‌های مسی مربوط به اتصالات آب را باز کنید.
  • شیر اتصال آب گرم و سرد را باز کنید.
  • پیچ‌های مشعل آبگرمکن را باز کرده و آن را جدا کنید.
  • آبگرمکن را برگردانید و مقداری اسید یا جوهرنمک را در لوله‌های آن بریزید.
  • حدود ۳ ساعت صبر کرده و سپس آب پرفشار را درون لوله‌ها بریزید.
  • تمامی‌ اتصالات جداشده را به ترتیب وصل کنید.
  • آبگرمکن را به دیوار نصب کنید.

دقت داشته باشید که تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان با روش رسوب زدایی، یک کار کاملا تخصصی است. بنابراین در صورتی که تخصص کافی را برای باز کردن یا بستن اتصالات ندارید، باید حتما برای این کار از یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان کمک بگیرید. علاوه بر این باید بدانید که به دلیل استفاده از اسید در این فرایند، تکرار مداوم آن می‌تواند باعث خوردگی لوله‌ها شود. به همین دلیل نباید این کار را به صورت همیشگی انجام دهید.

 

تعمیر آبگرمکن خدمت از ما

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با روش‌های تنظیم فشار آب آبگرمکن دیواری بوتان آشنا کرده و مراحل انجام این کار را به شما آموزش دهیم. همچنین به بررسی علت‌های کم شدن فشار آب در آبگرمکن دیواری پرداختیم.

اگر برای تنظیم فشار آب در انواع آبگرمکن‌های دیواری بوتان نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارید، می‌توانید به راحتی از وب سایت یا اپلیکیشن “خدمت از ما” استفاده کنید.

در بازار آنلاین “خدمت از ما” تعداد زیادی تعمیرکار با سابقه درخشان در زمینه نصب و تعمیر انواع مدل‌های آبگرمکن بوتان و سایر برندها معرفی شده اند که شما می‌توانید با بررسی نظرات مشتریان قبلی، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. همچنین امکان پیگیری سفارشات از طریق وب سایت و اپلیکیشن وجود دارد و در نهایت شما می‌توانید میزان رضایت خود از خدمات دریافتی را اعلام کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn