تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 14:41
کد خبر : 178573

ارائه جدیدترین مقالات ریاضی دنیا در کنفرانس ریاضی کاشان

ارائه جدیدترین مقالات ریاضی دنیا در کنفرانس ریاضی کاشان

ایسنا/اصفهان دبیر اجرایی پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران گفت: محققان و دانشمندان برجسته ریاضی از ۲۱ کشور جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. مجتبی بهرامیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران که هم اکنون در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این کنفرانس با

ارائه جدیدترین مقالات ریاضی دنیا در کنفرانس ریاضی کاشان

ایسنا/اصفهان دبیر اجرایی پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران گفت: محققان و دانشمندان برجسته ریاضی از ۲۱ کشور جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

مجتبی بهرامیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران که هم اکنون در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این کنفرانس با هدف جشن ورود به قرن پانزدهم هجری، بررسی اندیشه‌های ریاضی‌دانان بزرگ تاریخ ایران جهت ایجاد حس احترام و علاقه به کشور در نسل جوان، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در علوم ریاضی و آشنایی با قابلیت‌های جامعه ریاضی جهت حل مسائل علمی و صنعتی کشور برگزار می شود که محققان و دانشمندان برجسته ریاضی از ۲۱ کشور جهان در آن شرکت خواهند کرد و در مجموع ۳۷ سخنرانی علمی از اساتید مدعو در طول ۶ روز برگزاری همایش ارائه می شود.

وی افزود: محققان و اساتید دانشگاه های شهید چمران، شهید بهشتی، صنعتی شریف، دانشگاه تهران، اصفهان و همچنین سخنرانانی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، کانادا، روسیه، هلند، فرانسه، سوئیس، آرژانتین، چین، صربستان، کرُواسی، ترکیه، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، عمان، عربستان سعودی،  هند، رومانی، عراق و جمهوری چک در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان با اشاره به دریافت ۶۳۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس، تصریح کرد: ۴۵۰ مقاله علمی از محققان و دانشمندان ریاضی از سراسر جهان در این کنفرانس پذیرفته شده که ۳۳۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۲۰ مقاله در قالب پوستر در این کنفرانس ارائه خواهد شد.

بهرامیان با اشاره به اینکه این کنفرانس بین المللی به صورت مجازی و برخط برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری کنفرانس، کارگاه های آموزشی مجازی با موضوعات مختلف نیز برگزار خواهد شد. همچنین نشست «کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران» و «میزگرد آموزش برخط در دوره کرونا و پساکرونا» از دیگر برنامه های جنبی این کنفرانس مجازی خواهد بود.

این استاد دانشگاه کاشان در خصوص کاهش علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی، گفت: به همین منظور کمیته ترویج و همگانی سازی ریاضی را ترتیب داده ایم که فراخوان دریافت آثار دانش آموزان ارسال شده و تاکنون ۴۰۰ اثر از دانش آموزان دریافت کرده ایم.

دبیر اجرایی پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران توضیح داد: این آثار از دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی در قالب مقاله، تحقیق، پروژه های مروری، نقاشی، کلیپ و … دریافت می شود و علاقه مندان تا ۳۰ بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

وی محورهای اصلی این کنفرانس بین المللی را جبر، آنالیز، هندسه و توپولوژی، آنالیز عددی، بهینه سازی، نظریه کدگذاری، رمزنگاری، معادلات دیفرانسیل و دستگاه‌های دینامیکی، ریاضیات بین رشته ای، تاریخ، فلسفه و آموزش ریاضی، ریاضیات فازی، آمار، احتمال و فرآیندهای تصادفی، منطق و علوم کامپیوتر و نظریه گراف و ترکیبیات معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران از شامگاه دوشنبه- ۲۷ بهمن ماه با پیام وزیر علوم کار خود را آغاز کرد و این کنفرانس به مدت شش روز تا دوم اسفند ماه ۹۹ ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها