تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 11:39
کد خبر : 229173

اهمیت یک شرکت تحقیقات بازار

اهمیت یک شرکت تحقیقات بازار

مزایای تحقیقات بازار در زمان عدم اطمینان اقتصادی، هر سازمانی به دنبال مکان هایی برای سفت کردن رشته ها است. تحقیقات بازار یک حوزه وسوسه انگیز برای کاهش است، اما در نهایت می تواند یک اشتباه مهم را ثابت کند. ۶ دلیل اصلی برای بررسی بازار در زمان رکود و تورم را کشف کنید.  مشتری مداری هنگامی

مزایای تحقیقات بازار

در زمان عدم اطمینان اقتصادی، هر سازمانی به دنبال مکان هایی برای سفت کردن رشته ها استتحقیقات بازار یک حوزه وسوسه انگیز برای کاهش است، اما در نهایت می تواند یک اشتباه مهم را ثابت کند. ۶ دلیل اصلی برای بررسی بازار در زمان رکود و تورم را کشف کنید.

 مشتری مداری

هنگامی که یک شرکت مشتری محور است، یک تجربه مشتری (CX) ارائه می دهد که نیازها و خواسته های مشتریان هدف خود را برآورده می کندبه گفته گالوپ، کسب و کارهایی که سطوح بالایی از تعامل با مشتری دارند، مزایای زیر را مشاهده می کنند:

  • ۶۶ درصد رشد فروش بالاتر

  • افزایش ۱۰ درصدی سود خالص

  • افزایش ۲۵ درصدی در وفاداری مشتریان

  • افزایش ۲۰ درصدی در اعتماد مصرف کننده (۱۰۰- منفی، ۰ خنثی، ۱۰۰ مثبت)

برای درک این نیازها و خواسته ها، باید تحقیقات بازار هدفمند انجام دهید.

یکی از راه های هدایت مشتری محوری از طریق مدلSTP است:

تقسیم بندی  چه بخش های مشتری برای محصول یا خدمات شما وجود دارد، از جمله از نظر جغرافیایی و جمعیتی؟

هدف گذاری – کدام بخش(هایبهترین اهداف برای هر خط محصول هستند؟ مشتری هدف شما کیست؟

موقعیت یابی  چگونه محصول یا خدمات خود را در بازار قرار می دهید؟ چگونه می‌توانید با پیام‌رسانی مناسب به بخش هدف خود برسید تا مزایای محصول یا خدمات خود را منتقل کنید؟

کارایی بیشتر، مشارکت بالاتر

 درک جامع‌تر از خواسته‌ها و خواسته‌های مشتریان هدف به شما کمک می‌کند تا همسویی محصول و خدمات را که تحقیقات بازار فراهم می‌کند، هدایت کنید.

شاید بخشی از مشتریان میوه می‌خواهند و بخشی دیگر سبزیجاتبازاریابی میوه برای مصرف کنندگانی که سبزیجات می خواهند و بالعکس بی معنی استاینجاست که تقسیم بندی، هدف گذاری و موقعیت یابی (STP) برای افزایش کارایی بازاریابی و کاهش هزینه ها وارد می شود.

همچنین باید از تحقیقات بازار برای بررسی کانال های بازاریابی و درک اینکه جمعیت شناسی در هر پلتفرم وجود دارد استفاده کنیدافراد جوان تر ممکن است از YouTube، TikTok و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنند، در حالی که مصرف کنندگان مسن تر ممکن است همچنان تبلیغات تلویزیونی را تماشا کننداگر مطالب بازاریابی را در کانالی که مصرف کننده هدف شما به طور طبیعی در آن زندگی می کند به اشتراک بگذارید، احتمال مشارکت آنها بیشتر است.

هنگام انجام تحقیقات بازار، پاسخ دهندگان فرصت هایی را برای رشد آشکار می کنند که قبلاً دیده نشده بودنداین فرصت ها با شناسایی خواسته ها و خواسته های ثانویه در چارچوب دلایل اولیه به فروش متقابل و افزایش فروش محصولات و خدمات کمک می کنند.

نمونه هایی از فرصت های رشد عبارتند از:

  •      بهره برداری از بخش های مشتریان با نیازهای برآورده نشده

  •      شراکت با سایر مشاغل در صنعت شما

  •      توسعه محصول و خدمات برای بهبود عملکرد و قابلیت استفاده

کاهش ریسک از طریق آزمایش مفهومی

 شما می توانید یک محصول یا تبلیغ را بدون آزمایش مفهومی طراحی و تولید کنید، اما اساساً در تاریکی خنجر می زنیدآیا ترجیح نمی دهید قبل از راه اندازی توسعه، بدانید که آیا مشتریان به محصول یا مفهوم تبلیغات شما علاقه مند هستند یا خیر؟

آزمایش مفهومی با اعتبارسنجی ایده ها با مشتریان واقعی، ریسک را به میزان قابل توجهی کاهش می دهداگر این مشتریان این ایده را دوست نداشته باشند، احتمالاً کاندیدای خوبی برای عرضه به بازار نیستاعتبار سنجی مداوم مفاهیم برای بینش های طولی در طول توسعه محصول یا تبلیغات یکی از راه هایی است که به عنوان یک سازمان اطلاعات بیشتری را هدایت می کند.

تصمیمات آگاهانه ریسک را کاهش می دهد

اگر شرکت شما بدون انجام تحقیقات بازار اعلام کرد که یک میلیون دلار برای توسعه ظرفیت تولید سرمایه گذاری می کند، چه؟

اولین سوال بزرگ شما باید این باشدچرا؟ اگر پیش‌بینی شود که بازار هدف به‌زودی کوچک شود چه؟ اگر محصولات جدید پیشنهاد شما را منسوخ کرده باشد چه؟

تحقیقات بازار از تصمیم گیری حیاتی تجاری پشتیبانی می کندشرکت‌های پزشکی نمی‌توانند بدون شواهدی برای حمایت از آنها ادعایی داشته باشند، و CPG، امور مالی، رسانه‌ها یا شرکت‌های فناوری نیز نباید تصمیمات تجاری مهمی را بدون اثبات تأیید کنند.

فعالانه رقابت کنید

شاید بزرگترین مزیت تحقیقات بازار، پیشگامی باشدتحقیقات بازار به شما نگاهی اجمالی به آینده تقاضای مشتری می دهداین به شما امکان می دهد به لطف افزایش چابکی و آگاهی در بازار، از رقبا پیشی بگیرید و به روندهای آتی رسیدگی کنیدچه کسی نمی‌خواهد در مواقع عدم اطمینان اقتصادی برتری داشته باشد؟

یافتن راه حل های مناسب برای تحقیقات بازار

 مزایای تجاری شرکت تحقیقات بازار بی شمار استاز بهبود مشتری مداری و کارایی، شناسایی فرصت های رشد، کاهش ریسک و رقابتی ماندن، تحقیقات بازار به سازمان ها کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای برای نتایج بهتر کسب و کار بگیرند.

تحقیقات بازار نیز نیازی به شکستن بانک ندارد. Sago طیف گسترده ای از راه حل ها را ارائه می دهد تا به شما در جمع آوری بینش های مورد نیاز خود کمک کند و در عین حال در بودجه خود باقی بمانیداز Methodify، موتور تحقیقات کمی خودکار ما گرفته تا QualBoard، پلتفرم بحث‌های کیفی دیجیتال ما، گزینه‌ای متناسب با نیازهای شما وجود دارد.

فرآیند جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات در مورد یک بازار و در مورد گذشته، حال و مشتریان بالقوه برای محصول یا خدمات.

تحقیقات بازار هر گونه تلاش سازمان یافته برای جمع آوری اطلاعات در مورد بازارهای هدف یا مشتریان استاین جزء بسیار مهم استراتژی کسب و کار استاین اصطلاح معمولاً با تحقیقات بازاریابی جایگزین می شود، با این حال، متخصصان متخصص ممکن است بخواهند تمایزی قائل شوند که تحقیقات بازاریابی به ویژه به فرآیندهای بازاریابی مربوط می شود در حالی که تحقیقات بازار به طور خاص به بازارها مربوط می شود.

تحقیقات بازاریابی تصمیم گیری نمی کند و موفقیت را تضمین نمی کندمدیران بازاریابی ممکن است از متخصصان تحقیقات بازاریابی مشاوره بخواهند، و در واقع مهم است که گزارش های تحقیقاتی باید مسیرهای عمل جایگزین و احتمال موفقیت، در صورت امکان، این جایگزین ها را مشخص کنند.

با این حال، این مدیر بازاریابی است که تصمیم نهایی بازاریابی را می گیرد و نه محققمشاهده دوم، اینکه تحقیقات بازاریابی موفقیت را تضمین نمی کند، صرفاً شناخت محیطی است که بازاریابی در آن انجام می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn