تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 12:27
کد خبر : 234437

تفاوت کانسیلر و کرم پودر در چیست؟

تفاوت کانسیلر و کرم پودر در چیست؟

آیا چیزی درباره تفاوت کانسیلر و کرم پودر می‌دانید؟ استفاده از محصولات مختلف برای پوشش نقاط ضعف و ایجاد پوستی بی‌عیب و نقص در دنیای آرایش و زیبایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دو محصول پرکاربرد در این زمینه کانسیلر و کرم پودر هستند که هر کدام وظایف و خصوصیات خود را دارند. کانسیلر عموماً

تفاوت کرم پودر و کانسیلر (کامل و جامع) | فروشگاه موراشین

آیا چیزی درباره تفاوت کانسیلر و کرم پودر می‌دانید؟ استفاده از محصولات مختلف برای پوشش نقاط ضعف و ایجاد پوستی بی‌عیب و نقص در دنیای آرایش و زیبایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دو محصول پرکاربرد در این زمینه کانسیلر و کرم پودر هستند که هر کدام وظایف و خصوصیات خود را دارند. کانسیلر عموماً برای مخفی کردن عیوب روی صورت مانند پف، لک یا تیرگی‌های زیر چشم استفاده می‌شود. این محصول بافتی کرمی و مایع دارد که با استفاده از آن می‌توان عیوب صورت را پنهان کرد و پوست را برای استفاده از محصولات آرایشی دیگر آماده نمود.

از سوی دیگر کرم پودر به عنوان یک محصول پوششی معرفی می‌شود که بعد از استفاده از کانسیلر بر روی پوست استفاده می‌شود. این محصول به پوست جلوه‌ای مات و طبیعی می‌بخشد و به فیکس شدن محصولات آرایشی کمک می‌کند. بنابراین تمایز اصلی بین کانسیلر و کرم پودر در استفاده و وظیفه‌ای که بر عهده دارند است. کانسیلر برای مخفی کردن عیوب و نقاط ضعف نقطه‌ای در پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حالی که کرم پودر برای یکدست کردن پوست استفاده می‌شود. 

کانسیلر چیست؟

برای شناخت بهتر تفاوت کانسیلر و کرم پودر، بهتر است ابتدا هر دو این محصولات را معرفی کنیم. کانسیلر یکی از محصولات آرایشی است که در کیف آرایش هر زن قرار دارد. این محصول بافتی کرمی یا مایع دارد که برای پوشش دادن نقاط ضعف پوست مانند حلقه‌های تیره زیر چشم، لکه‌های پوستی، خطوط ریز و عیوب دیگر استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی کانسیلر، پنهان کردن نقاط تیره زیر چشم است که این محصول با ایجاد یک لایه پوششی روی پوست، زیر چشم‌ها را روشن‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این کانسیلر برای زیرسازی مناطق دیگر صورت نیز استفاده می‌شود. 

به عنوان مثال استفاده از کانسیلر به عنوان پایه قبل استفاده از رژ لب یا سایه چشم، رنگ آنها را تقویت کرده و دوام بیشتری به آنها می‌بخشد. همچنین این محصول می‌تواند به شکل زیرساز آرایش نیز عمل کرده و پایه‌ای مناسب برای استفاده از فاندیشن و سایر محصولات آرایشی فراهم کند. کانسیلر اغلب برای پوشش دادن عیوب پوستی استفاده می‌شود؛ اما این محصول قادر است نه تنها عیوب را پنهان کند، بلکه با ایجاد سایه‌های روشن بر روی پوست به بعددهی و زاویه‌دهی به صورت کمک کرده و به پوست جذابیت بیشتری می‌بخشد.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از محصولات آرایشی است که برای صاف و یکدست کردن رنگ پوست و ایجاد یک پوشش مات و ثابت بر روی صورت استفاده می‌شود. این محصول در مقایسه با کانسیلر دارای کاور کمتری است و غلظت آن نیز کمتر می‌باشد. کرم پودر برای پوشاندن نواقص ظاهری پوست مانند جوش‌ها، لکه‌ها و خطوط ریز مناسب است و به پوست ظاهری یکنواخت و صاف می‌بخشد. این محصول معمولاً به پوست پایانی مات و طبیعی می‌دهد و با فیکس کردن محصولات پوششی دیگر، ماندگاری بیشتری به آرایش می‌بخشد.

کرم پودر در انواع مختلفی از جمله مایع، فشرده، استیکی و… در بازار موجود است و هر یک با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود، به نیازهای مختلف پوستی و آرایشی مصرف کنندگان پاسخ می‌دهند. اصولاً از کرم‌پودرهای مایع برای پوست‌های خشک و معمولی و از کرم‌پودرهای فشرده برای پوست‌های چرب و مختلط استفاده می‌شود.

تفاوت کانسیلر و کرم پودر در چیست؟

  • کاربرد در روتین آرایشی
  • پوشش روی پوست صورت
  • بافت محصولات
  • طیف رنگ محصولات
  • نحوه و ترتیب استفاده

کاربرد در روتین آرایشی

اولین تفاوت کانسیلر و کرم پودر در کاربرد آن‌ها است. کانسیلر و کرم پودر دو محصول مهم در آرایش صورت هستند و هر کدام نقش خاص خود را در زیبایی و پوشش پوست دارند. کانسیلر به عنوان یک محصول مخصوص برای پنهان کردن عیوب پوست مانند لکه‌ها، حلقه‌های تیره زیر چشم و پف‌ها استفاده می‌شود. این محصول به راحتی می‌تواند ناهنجاری‌های پوستی را پنهان کند و پوست را برای مراحل بعدی آرایش آماده کند. از طرفی کرم پودر برای پوشاندن و صاف کردن رنگ پوست و ایجاد یک پوشش مات و ماندگار بر روی صورت استفاده می‌شود.

پوشش روی پوست صورت

کانسیلر به عنوان یک محصول پوششی برای پنهان کردن نواقص پوست از جمله لکه‌ها، آکنه‌ها و حلقه‌های تیره زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول توانایی پوشش بخشی به نقاط محدودی از صورت را دارد. از سوی دیگر کرم پودر با پوشش گسترده‌تری، صافی پوست را افزایش می‌دهد و می‌تواند نواقص بزرگ‌تر و گسترده‌تر روی پوست را پنهان کند.

بافت محصولات

یکی از مهم‌ترین نکات در تفاوت کانسیلر و کرم پودر، بافت این دو محصول است. کانسیلر معمولاً دارای بافتی کرمی یا مایع است که به خوبی با پوست ادغام می‌شود و پوشش زیادی را فراهم می‌کند. از سوی دیگر کرم پودر دارای بافتی معمولاً پودری یا کرمی – پودری است که پوست را مات و صاف می‌کند و اغلب برای تثبیت آرایش استفاده می‌شود.

طیف رنگ محصولات

کانسیلر و کرم پودر دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند تا بهترین مطابقت رنگی با پوست فراهم شود. کانسیلر و کرم پودر، انواع رنگ‌های پوستی با تناژهای مختلف شامل می‌شوند. انتخاب درست رنگ کرم پودر و کانسیلر در نتیجه نهایی آرایش و میکاپ شما بسیار مهم است.

نحوه و ترتیب استفاده

آخرین تفاوت کانسیلر و کرم پودر، نحوه و ترتیب استفاده آن‌ها است. کانسیلر معمولاً قبل از کرم پودر و بعد از مرطوب‌کننده بر روی پوست استفاده می‌شود. بعد از کانسیلر، کرم پودر بر روی صورت استفاده می‌شود. از سوی دیگر کرم پودر بعد از کانسیلر به منظور تثبیت آرایش و ایجاد پوشش مات بر روی پوست استفاده می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله از ونوسی شو به بررسی تفاوت کانسیلر و کرم پودر پرداختیم. کانسیلر و کرم پودر دو محصول مهم در روتین آرایشی هستند که هر کدام وظایف خاص خود را برای زیبایی و پوشش پوست دارند. کانسیلر به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در آرایش، برای پنهان کردن عیوب پوست مانند لکه‌ها، حلقه‌های تیره زیر چشم و پف‌ها به کار می‌رود. این محصول با بافت‌های مختلف مانند کرمی یا مایع، قابلیت پوشش دادن به نواقص صورت را دارد.

در مقابل کرم پودر برای صاف کردن و یکدست کردن رنگ پوست و ایجاد یک پوشش مات و ماندگار بر روی صورت به کار می‌رود. این محصول دارای بافت‌های کرمی، استیکی و… است و پوشش وسیع‌تری به پوست ارائه می‌دهد. طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای هر دو محصول موجود است تا بهترین مطابقت رنگی با پوست فراهم شود.

در نهایت هر کدام از این محصولات دارای نحوه استفاده خاص خود هستند. کانسیلر معمولاً قبل از کرم پودر و بعد از مرطوب‌کننده بر روی پوست استفاده می‌شود، در حالی که کرم پودر بعد از کانسیلر به منظور تثبیت آرایش و ایجاد پوشش مات بر روی پوست استفاده می‌شود. این دو محصول در کنار یکدیگر به زیبایی و پوشش مناسب پوست صورت کمک می‌کنند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn