تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 10:59
کد خبر : 215957

جایگاه عسل گون طبیعی در زندگی ما و روش‌های استفاده از آن

جایگاه عسل گون طبیعی در زندگی ما و روش‌های استفاده از آن

همه ما می‌دانیم که عسل گون طبیعی مایع شیرینی است که توسط زنبورها با استفاده از شهد گیاهان گون تهیه می‌شود. حدود ۳۲۰ نوع مختلف از این ماده در دنیا وجود دارد که از نظر رنگ، بو و طعم متفاوت هستند. چنین ماده پر منفعتی بیشتر حاوی قند و همچنین ترکیبی از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها،

عسل گون طبیعی کارنیکا استور

همه ما می‌دانیم که عسل گون طبیعی مایع شیرینی است که توسط زنبورها با استفاده از شهد گیاهان گون تهیه می‌شود. حدود ۳۲۰ نوع مختلف از این ماده در دنیا وجود دارد که از نظر رنگ، بو و طعم متفاوت هستند. چنین ماده پر منفعتی بیشتر حاوی قند و همچنین ترکیبی از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آهن، روی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. علاوه بر استفاده از آن به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، به عنوان یک عامل ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد باکتری هم استفاده می‌شود. پس مهم است که با استفاده از روش‌های مختلف، مصرف روزانه آن را (مانند عسل کنار طبیعی) به زندگی خودمان اضافه کنیم.

چرا مصرف روزانه عسل گون طبیعی مهم است؟

بر ما پوشیده نیست که استفاده روزانه از این ماده مغذی مزایای زیادی دارد. این مزایا را می‌تواند در یک لیست بلند بالا دسته بندی کرد، اما در این مجال کوتاه تنها مهم‌ترین آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

·       مفید در کنترل وزن

آیا می‌دانستید که می‌توانید از عسل گون طبیعی برای کنترل وزن استفاده کنید؟ به گفته نویسنده و متخصص تغذیه معروف مایک مک اینز، این ماده حتی در هنگام خواب نیز چربی بدن را می‌سوزاند به همین خاطر یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن به شما می‌رود. همه پزشکان توصیه می‌کنند قبل از خواب یک قاشق از این ماده مغذی را بخورید. همچنین می‌توانید صبح زود با معده خالی کمی از آن را با آب گرم بنوشید. مصرف این ماده در اول صبح به افزایش متابولیسم کمک می‌کند و به نوبه خود کاهش وزن سریع‌تر را به همراه دارد.

·       تقویت سیستم ایمنی بدن همه افراد

این ماده خوش‌طعم و پرمزیت دارای خواص دارویی بیشماری است. مثلا به طور طبیعی به درمان گلودرد کمک می‌کند. البته این مورد از مزایای مصرف عسل آویشن طبیعی هم به شمار می‌آید. آنتی‌اکسیدان‌ها و دارایی‌های ضد باکتری آن به مبارزه با عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک خواهند کرد. به گفته اکثر پزشکان و دانشمندان، وقتی که این ماده از گل‌های تازه به دست آمده باشد، دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان است. در این وضعیت مصرف روزانه آن می‌تواند در درازمدت برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشد.

به همین دلیل است که عسل گون طبیعی به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. همیشه توصیه می‌شود آن را هر روز صبح قبل از صبحانه یا حتی تمرین ورزش مصرف کنید تا انرژی بیشتری برای کل روز داشته باشید. این ماده به عنوان یک تونر پاک کننده عمل می‌کند و ایمنی کلی را در کودکان بهبود می‌بخشد.

·       تغذیه پوست و صورت شما

به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه مناسب کلاژن‌ها، استفاده از این ماده برای پوست هم بسیار مفید است. این ترکیب طبیعی مواد مغذی بهترین مرطوب کننده برای پوست خشک افراد بوده و همچنین استفاده از آن بسیار آسان است. این ماده به صورت خام، نه تنها منافذ پوست شما را باز می‌کند، بلکه به مرطوب کردن پوست خشک شده هم کمک می‌کند.

در کنار این موارد به درمان ترک‌های لب در زمستان نیز کمک شایانی خواهد کرد. بسیاری از افراد از ماسک‌های عسل گون طبیعی برای اصلاح رنگ پوست خودشان استفاده می‌کنند. همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی برای درمان زخم‌ها، کبودی‌ها، بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و سایر عفونت‌های پوستی مفید است.

راهکارهایی برای استفاده روزانه

عسل چهل گیاه طبیبعی کارنیکا استور

یکی از ساده‌ترین روش‌های برای گنجاندن این ماده مهم به رژیم غذایی ما، مصرف به صورت ناشتا است. در بخش قبلی در مورد مزیت‌های چنین مصرفی صحبت کردیم. اما جالب است بدانید که روش‌های دیگری هم  برای این کار وجود دارد که احتمال می‌دهیم با برخی از آنها آشنا باشید.

۱.     موهایتان را درخشان کرده و حالت دهید

یک قاشق چایخوری از این ماده را به نصف فنجان شیر گرم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس به سادگی روی تمام موها (از ریشه تا نوک) بمالید و سپس با شامپو آبکشی کنید. نه تنها موهای شما را صاف‌تر و قابل کنترل می‌کند، بلکه خشکی پوست سر را هم تسکین می‌دهد.

۲.     صورت خود را با عسل گون طبیعی بشویید

یک قاشق از آن را در کف دست خود قرار دهید و کمی آب گرم به آن اضافه کنید. وقتی کمی رقیق شد، عسل گون طبیعی را روی صورت خود ماساژ دهید. با آب ولرم بشویید و از پوستی تمیز و مرطوب لذت ببرید. استفاده مستقیم این ماده همچنین یک ماسک صورت عالی برای ایجاد رطوبت به پوست خشک یا باد سوخته است. فقط اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه در حالی که آرام هستید روی صورت بماند.

۳.     بریدگی‌ها یا خراش‌های (جزئی) را تمیز و درمان کنید

این ماده به طور طبیعی میکروب‌کش است و به همین دلیل به معنای واقعی کلمه برای همیشه ماندگار است. پس از شستن محل زخم، به سادگی مقداری از آن را مستقیما از شیشه (با استفاده از یک وسیله تمیز) روی محل زخمی شده بکشید و با چسب زخم بپوشانید. شک نکنید که از پماد آنتی‌بیوتیک طبیعی استفاده کرده‌اید.

۴.     با عسل گون طبیعی اضطراب را از بین ببرید

ماده مورد نظر ما برای سال‌های طولانی در عمر بشر به عنوان تسکین عصبی استفاده ‌شده است؛ بنابراین چه یک قاشق چایخوری به چای بابونه خود اضافه کنید یا کمی آن را با مقداری آب لیمو و کمی زنجبیل خرد شده مخلوط کنید، در هر صورت استرس‌های روزانه شما کم خواهند شد. این ماده بسیار مغذی به آرامش شما کمک می‌کند و به ویژه زمانی که اعصاب شما روی معده‌تان هم تاثیر می‌گذارد، خوب عمل می‌کند.

۵.     نیش پشه را درمان کنید

بار دیگر، خواص ضد باکتریایی عسل گون طبیعی به کمک می‌آیند. برای کاهش خارش، سوزش و همچنین برای جلوگیری از عفونت، کمی از آن را روی نیش پشه بزنید.

۶.     آکنه های پوستی را درمان کنید

این روش بسیار آسان است. همان‌طور که گفته شد، این ماده دارای ترکیبات ضد میکروبی طبیعی است که آن را به یک درمان عالی برای جوش‌های گاه به گاه تبدیل می‌کند. به سادگی مقداری از آن را روی جوش مالیده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. بشویید و روز بعد باز همین کار را تکرار کنید.

کلام آخر

در نهایت فراموش نکنید که استفاده از این ماده خوشمزه و مغذی برای اکثر افراد ایمن است. اما هستند کسانی که به آن حساسیت دارند و عوارضی مانند خس خس سینه و سایر علائم آسم، سرگیجه، حالت تهوع، تعریق زیاد، غش کردن و یا ریتم نامنظم قلب (آریتمی) را به همراه سوزش بعد از مصرف موضعی احساس می‌کنند. اگر با چنین چالش‌های روبرو نمی‌شوید بهتر است که توصیه ما را جدی گرفته و با استفاده از هر روش دلخواه خود، از عسل گون طبیعی استفاده روزانه داشته باشید.

همچنین فراموش نکنید که خرید عسل گون یا انواع دیگر این ماده مغذی مانند عسل چهل گیاه طبیعی باید از فروشگاه‌های معتبر انجام شود. فروشگاه کارنیکا استور مفتخر است که با ارائه محصولات اصیل به مشتریان آنها را در بهره وری از تمامی مزایای ذکر شده، یاری می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn