تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 2:26
کد خبر : 233264

خواص هات چاکلت یا شکلات داغ با قارچ گانودرما

خواص هات چاکلت یا شکلات داغ با قارچ گانودرما

هات چاکلت با قارچ گانودرما، یک نوشیدنی آرام‌بخش و خوشمزه است که در یک روز زمستانی یا هرروزی می‌تواند دل‌چسب، گرم‌کننده و لذیذ باشد. به‌طور کلی، شکلات از گیاه کاکائو به‌دست می‌آید. دانه‌های این گیاه را تفت داده و سپس به‌صورت پودر درمی‌آورند. درنهایت این پودر با شیر یا آب ترکیب می‌شود تا یک نوشیدنی

هات چاکلت دکتر بیز

هات چاکلت با قارچ گانودرما، یک نوشیدنی آرام‌بخش و خوشمزه است که در یک روز زمستانی یا هرروزی می‌تواند دل‌چسب، گرم‌کننده و لذیذ باشد. به‌طور کلی، شکلات از گیاه کاکائو به‌دست می‌آید. دانه‌های این گیاه را تفت داده و سپس به‌صورت پودر درمی‌آورند. درنهایت این پودر با شیر یا آب ترکیب می‌شود تا یک نوشیدنی شکلاتی ایجاد شود.

این ترکیب، به‌دلیل خواص درمانی خود درسراسر جهان مشهور است. این نوشیدنی دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان بوده که می‌تواند از بدن ما دربرابر بیماری‌ها محافظت کند. به‌سبب فواید فوق‌العاده می‌تواند خلق‌وخو و عملکرد شناختی را بهبود بخشد. در این مطلب به‌طور مفصل به بررسی مزایای هات‌چاکلت برای سلامتی پرداخته‌ایم. پس بنشینید و ‌درحالی‌که از یک فنجان شکلات داغ لذت می‌برید در این بخش ما را همراهی کنید.

خواص هات چاکلت با قارچ گانودرما

هات چاکلت با قارچ گانودرما

کاکائو، ماده اصلی شکلات داغ است که حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید و آنتی‌اکسیدان بوده و از ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی و حملات قلبی جلوگیری می‌کند. این ترکیب، به‌علت داشتن عصاره لوسیدوم تأثیر مضاعفی بر ارتقای سلامت بدن دارد؛ سطح کلسترول را کاهش داده و جریان خون را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین این نوشیدنی، به رفع کبد چرب، درمان آرتروز، بهبود عملکرد کلیه، تسکین علائم آسم و درمان آلرژی کمک می‌کند.

از فواید مهم هات چاکلت با قارچ گانودرما می‌توان به تأثیر آن به کاهش وزن اشاره کرد. بنابراین، استفاده از شکلات داغ با قارچ گانودرما، به‌عنوان یک راه‌حل خوشمزه و مؤثر برای بهبود سلامتی بدن به‌شمار می‌رود. این نوشیدنی به‌سبب داشتن لوسیدوم، یک موهبت برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن بوده که بدن را از ابتلا به سرطان نجات می‌دهد. شکلات گانودرما، خاصیت ضدسرطانی داشته و در بهبود کیفیت خواب، درمان زخم معده و تقویت عملکرد سیستم ایمنی ازطریق افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون مؤثر است.

طبق تحقیق‌های انجام‌شده، این ترکیب سطح اکسیژن مغز را افزایش داده و در تقویت تمرکز تأثیرگذار است. مواد مغذی موجود در این ترکیب، مانند شمشیر علیه دیابت عمل کرده و سطح قند خون را به‌تعادل می‌رساند. قهوه گانودرما معده را برای مدت طولانی‌ پر کرده و هوس غذایی را کاهش می‌دهد. درنتیجه به کاهش روند چربی تأثیر می‌گذارد. گانودرما حاوی ویتامین بوده و احتمال مبتلاشدن بدن به عفونت‌های ویروسی را کم می‌کند.

نوشیدن یک فنجان از این نوشیدنی از نظر علمی می‌تواند به بهبود خلق‌وخو و علائم افسردگی کمک کند. این ترکیب با ویتامین‌ها و مواد عالی مراقبت از پوست غنی شده و در شادابی و روشن‌شدن پوست مؤثر است. برای افزایش انرژی، کاهش اشتها و رفع التهاب می‌توان از این ترکیب استفاده کرد. در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، نوشیدن یک فنجان داغ کاکائو گانودرما می‌تواند سرفه را به‌طور مؤثری سرکوب کند.

بسیاری از مردم با فشارخون بالا دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ خوشبختانه کاکائو لوسیدوم می‌تواند شریان‌های ذخیره چربی را شل کند و به‌نوبه‌خود سطح فشارخون سالم را افزایش دهد. مواد مغذی موجود در شکلات داغ تأثیر مهمی در تنظیم لخته‌شدن خون و کمک به پاسخ ایمنی بدن می‌گذارد. این ماده مغذی به سم‌زدایی کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند و درعین‌حال توانایی بدن برای دفع سموم را بهبود می‌بخشد.

قارچ گانودرما چیست و چه مزه‌ای دارد

گانودرما لوسیدوم یک قارچ درمانی بوده که در کشور چین و ژاپن به‌عنوان یک داروی گیاهی از آن استفاده می‌کنند. این گیاه بافت چوبی دارد و به‌طور معمول قابل خوردن نیست. به‌ همین دلیل از آن به‌صورت پخته یا دمنوش استفاده می‌شود. طعم آن به‌واسطه داشتن ماده‌ی تورین، تلخ و مشابه با قهوه است. اضافه‌کردن موادی مانند عسل، شیر، کاکائو و دارچین می‌تواند طعم تلخ آن را بهتر کند.

روش مصرف هات چاکلت با قارچ گانودرما

شکلات منبع خوشمزه‌ای است که بسیاری از مردم از آن لذت می‌برند. این ماده خوراکی از کاکائو، گیاهی که در مناطق استوایی رشد می‌کند، تهیه شده و پس‌از برداشت و تخمیر، کاکائو را خشک می‌کنند. سپس آن را آسیاب کرده و مایع شکلات به‌دست می‌آید. در این ترکیب از گانودرما (گیاه جاودانگی) استفاده شده که به‌عنوان یک داروی گیاهی تمام مزایای آن را در بر می‌گیرد.

این ترکیب خوشمزه را در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توان میل کرد. یکی از مزیت‌های این محصول بسته‌بندی به‌صورت ساشه‌ای است. در روزهای پرمشغله که زمان کافی وجود ندارد می‌توان یک ساشه از این نوشیدنی را به‌راحتی و در کم‌ترین زمان آماده کرد. این نوشیدنی یک ترکیب کافئین‌دار بوده و به تأمین انرژی و سلامتی بدن کمک می‌کند.

نحوه مصرف آن به ‌این صورت است که یک بسته از این ترکیب به‌همراه آب جوش درون فنجان ریخته شود سپس خوب هم زده تا تمام مواد به‌خوبی در آب داغ حل شوند. بعضی از مردم آن را سرد با یک تکه یخ میل می‌کنند و بعضی به‌صورت گرم همراه با خامه می‌نوشند.

خرید هات چاکلت با قارچ گانودرما

هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز

در ترکیب برخی از هات‌چاکلت‌ها، شکر و مواد نگهدارنده استفاده می‌شود که نه‌تنها فایده‌ای ندارد بلکه عوارض جبران‌ناپذیری نیز در پی دارد. مخلوط هات چاکلت با قارچ گانودرما که توسط سفیر بیز ارائه می‌شود، از دستور‌العملی غنی با مواداولیه باکیفیت و طبیعی تهیه شده که تضمین می‌شود با نوشیدن مکرر آن بدن دربرابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم شود. طوری‌ که نوشیدن یک فنجان از آن، خطر ابتلا به دیابت، مشکلی که بسیاری از آن رنج می‌برند را کاهش می‌دهد.

این ترکیب، با مواد اولیه کاملا ارگانیک و طبیعی توسط شرکت دکتر بیز ساخته شده و به‌صورت بسته‌های ۲۰ عددی به‌فروش می‌رسد. یکی از تفاوت‌های بارز شکلات داغ دکتر بیز با ترکیب‌های دیگر استفاده از شکلات باکیفیت در آن است که باعث‌شده این نوشیدنی رنگ تیره و طعم غنی‌تری نسبت به باقی هات‌چاکلت‌ها داشته باشد. با نوشیدن هات چاکلت دکتر بیز نوسانات خلقی کاهش پیدا کرده و در ذهن‌آگاهی تأثیر می‌گذارد.

اضافه‌کردن این ترکیب به برنامه غذایی، به‌جای استفاده از شکر، شیرینی و شکلات با مواد افزودنی می‌تواند در کاهش سطح قندخون مؤثر باشد. همچنین ازطریق کاهش وزن به داشتن یک زندگی سالم‌تر کمک می‌کند. در این دنیای پرسرعت با حواس‌پرتی‌های عظیم، نوشیدن یک فنجان از شکلات گانودرما بعد از فعالیت روزانه می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

جمع‌بندی

هات چاکلت با قارچ گانودرما، مخلوطی خوش‌طعم از چهار ماده پودر کاکائو درجه یک، به‌میزان کمی شکر، وانیل و عصاره لوسیدوم است که فواید درمانی و دارویی فراوانی دارد. این ترکیب سرشار از آهن، کلسیم، فسفر و پتاسیم بوده و به‌سبب عصاره گانودرما انرژی پایدار بدن را تأمین می‌کند. همچنین به‌دلیل سطح بالای آنتی‌اکسیدان استرس، بیماری‌های عصبی، خستگی مزمن و اضطراب را از بین می‌برد.

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم، هات‌چاکلت بوده که جایگزین مفیدی برای چای است. در قدیم این نوشیدنی به‌صورت خالص تهیه می‌شد و طعم تلخ‌تری داشت اما امروز این ترکیب لذیذ به‌صورت آماده و بسته‌بندی شده در دسترس قرار دارد. جهت مشاوره و خرید هات چاکلت با قارچ گانودرما دکتر بیز از شرکت سفیر بیز با کارشناسان متخصص این مجموعه تماس بگیرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn