تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 - 10:22
کد خبر : 210639

درمان آرتروز زانو در مشهد و نکات مراقبتی آن

درمان آرتروز زانو در مشهد و نکات مراقبتی آن

 رای بسیاری از افراد پیش آمده که در ناحیه زانو خود احساس دردهای شدید کنند، یا در هنگام پیاده روی اصطلاحا زانو خالی یا قفل کند و صدای تق تق دهد!. اگر ما جزو این دسته از افراد هستید که یک یا چندتا از علامت های زیر را مکررا حس می‌کنید   برای بسیاری از

 رای بسیاری از افراد پیش آمده که در ناحیه زانو خود احساس دردهای شدید کنند، یا در هنگام پیاده روی اصطلاحا زانو خالی یا قفل کند و صدای تق تق دهد!. اگر ما جزو این دسته از افراد هستید که یک یا چندتا از علامت های زیر را مکررا حس می‌کنید

 

برای بسیاری از افراد پیش آمده که در ناحیه زانو خود احساس دردهای شدید کنند، یا در هنگام پیاده روی اصطلاحا زانو خالی یا قفل کند و صدای تق تق دهد!. اگر ما جزو این دسته از افراد هستید که یک یا چندتا از علامت های زیر را مکررا حس می‌کنید، بهتر است حتما برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید یا  برای بررسی و احتمال درمان آرتروز زانو خود حتما به یک فیزیوتراپیست مراجعه نمایید. البته این احتمال است و امکان دارد که شما دچار این بیماری نباشید. مجموعه های زیادی در شهر مشهد و کشور وجود دارند که خدمات تخصصی آرتروز زانو را انجام می دهند.برای یک معاینه و درمان حرفه ای  آرتروز زانو در مشهد می توانید به یک فیزیوتراپی در مشهد و برای دیگر شهر ها نیز به مرکز تخصصی آن در همان شهر مراجعه نمایید.

فیزیوتراپی در مشهد - آرتروز زانو

آرتروز زانو چیست؟

یکی از قسمت های مهم حرکتی برای بدن و به خصوص پاها، زانو می باشد. ین عضو و مفصل کاربردی وظایف مهمی را به عهده دارد که مهم ترین آن تحمل فشار بدن در هنگام راه رفتن و ورزش کردن است. این مفصل وظیفه دارد این فشار را به صورت به خصوصی انتقال دهد تا دو استخوان دچار ساییدگی و آسیب نشوند. یکی از متداول ترین این آسیب ها در زانوها، آرتروز بوده که در زمان مواجه با این اختلال، راه رفتن بسیار سخت شده و کیفیت زندگی افراد بیمار به شدت کاهش می یابد.

چه عواملی باعث آرتروز زانو می‌شود؟

اگر بدانید که چه کارهایی موجب بروز بیماری آتروز زانو در افراد خواهد شد، حتماً به دنبال ترک و رفع آن خواهید بود تا سلامت زانو و مفاصل خود را حفظ نمایید، در ادامه به عواملی که باعث تشدید و سرعت بخشیدن به آرتروز زانو خواهد شد اشاره می‌کنیم:

  • فعالیت های غلطی که باید زمان انجام آن را  تا حد ممکن کم کرده. از جمله این فعالیت ها می‌توان به  دو زانو و چهار زانو نشستن طولانی مدت، نشستن‌های زیاد در توالت ایرانی، بالا و پایین رفتن از پله‌ها با شیب زیاد و تند اشاره کرد.
  • مشاغلی که شرایط مناسبی برای زانو ندارد و نسبت استراحت زانوها به فشار زیادی به ناحیه زانو کمتر باشد موجب شده فرد آمادگی بیماری آرتروز زانو را بیشتر داشته باشد.
  • کسانی که به بیماری‌های عفونی در مفصل و بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا هستند کاندیدای بهتری برای آرتروز زانو خواهند بود.
  • افرادی که به مشکل پاهای پرانتزی و یا پای ضربدری هستند باید فشار کمتری روی زانوهای خود وارد نمایند چون مستعد به بیماری آرتروز زانو بوده‌اند.
  • اضافه وزن و عوامل ژنتیکی نیز در آرتروز زانو بسیار مؤثر بوده است.
  • و …

علائم آرتروز زانو

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد به دلیل نداشتن عصب در غضروف‌ها در ابتدا علائم آرتروز دیده نمی‌شود ولی با گذشت زمان و فشار آوردن زیادتر به مفاصل زانو قسمت‌های بیشتر مفصل ملتهب شده و در بعضی از موارد در ابتدای بیماری دچار درد خواهید شد معمولاً درد کم کم و در طول زمان پدیدار خواهد شد ولی در بعضی از موارد شروع ناگهانی درد نیز امکان پذیر است در زیر علائم دیگر آرتروز زانو بیان خواهد شد:

  • به سختی توانایی خم و راست کردن زانو را دارید
  • بعد از هر نشستن و برخاستن درد زیادی را متحمل خواهید شد
  • در مفاصل زانو خشکی و تورم دیده می‌شود
  • در هنگام فعالیت‌های روزمره خود دچار درد زانو می‌شوید

علاوه بر علائم رایج بیماری آرتروز زانو که موارد فوق بوده اگر فرد در هنگام حرکت مشکل قفل شدن زانو را دارد و همچنین زانو خشک کار کند و هنگام فعالیت صدای کلیک یا تق تق یا قژقژ از مفاصل زانو شنیده کند، باید احتمال آرتروز زانو را برای خود بدهد و بهترین کار این است که به فیزیوتراپیست مراجعه نماید. همچنین در هوای بارانی افراد مبتلا به آرتروز زانو متوجه درد شدید زانو خود خواهند شد و این بیماران اگر فعالیت کمی بیشتر از حد توانشان را انجام دهند دچار احساس ضعف و خمیدگی زانو خواهند شد. شدت آرتروز زانو شامل خفیف، متوسط و شدید بوده که در شدت خفیف فضای مفاصل کاهش پیدا می‌کند و در شدت متوسط بیماری غضروف‌های مفصل تخریب شده و در شدت شدید بیماری آرتروز زانو تخریب استخوان‌های زیر غضروف مفاصل انجام شده است. ذکر این نکته نیز هم بد نیست که درد کف پا جزو علائم ناشی از آرتروز زانو نبوده و احتمال بیشتر بیان گر التهاب بیماری خار پاشنه باشد که برای این بهتر است برای درمان خار پاشنه در مشهد به فیزیوتراپیست متخصص مراجعه نمایید و از روش شاک ویو تراپی در این نوع بیماری استفاده نمایید.

درمان آرتروز زانو در مشهد

بررسی نوع و سطح بیماری و درمان آرتروز زانو

با توجه به میزان وخات بیماری و زمان بروز اولین علائم باید به فیزیوتراپیست در مشهد یا شهرهای دیگر مراجعه کرده تا معاینه شوید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn