تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1400 - 21:46
کد خبر : 29185

در صورت افزایش بیماران کرونایی، ناچاریم تنها بیمارستان خمین را تخلیه کنیم

در صورت افزایش بیماران کرونایی، ناچاریم تنها بیمارستان خمین را تخلیه کنیم

ایسنا/مرکزی رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: اگر تعداد بیماران کرونایی شهرستان به بیش از ۷۰ نفر برسد، ناچاریم که بیمارستان را تخلیه کرده و فقط بیمار کووید ۱۹ پذیرش کنیم. دکتر مجتبی دیده دار در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت کرونایی شهرستان خمین اظهار کرد: در حال حاضر شمار بیماران بستری

در صورت افزایش بیماران کرونایی، ناچاریم تنها بیمارستان خمین را تخلیه کنیم

ایسنا/مرکزی رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: اگر تعداد بیماران کرونایی شهرستان به بیش از ۷۰ نفر برسد، ناچاریم که بیمارستان را تخلیه کرده و فقط بیمار کووید ۱۹ پذیرش کنیم.

دکتر مجتبی دیده دار در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت کرونایی شهرستان خمین اظهار کرد: در حال حاضر شمار بیماران بستری در بیمارستان خمین بیش از ۵۰ نفر است که عموما وضعیت جسمانی و حال عمومی مساعدی ندارند.

وی با اشاره به اینکه اغلب بیماران به صورت خانوادگی با کرونا درگیر شده اند، گفت: شرایط حاکی از آن است که مردم در ایام نوروز دید و بازدید و دورهمی داشته و به جهت عدم رعایت پروتکل ها امروز به شکل خانوادگی با ویروس کرونا درگیر شده اند.

دیده دار تصریح کرد: احتمال افزایش این موج از بیماری به شکل وحشتناک وجود دارد و پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه با افزایش بیماران بد حال، موارد بستری و مرگ و میر مواجه باشیم، در حال حاضر اغلب مردم می توانند با حال عمومی خوب ناقل و حامل ویروس باشند به همین دلیل لازم است در این دوران از هر گونه تجمع، میهمانی و دورهمی جدا پرهیز کنند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در حال حاضر از نظر دارو و تجهیزات و تعداد پرسنل مشکل خاصی در خمین وجود ندارد و اگر با چالش جدی مواجه شویم امکان خدمات رسانی وجود دارد، اما نکته حایز اهمیت این است که خمین تک بیمارستانی است و اگر شمار بیماران بستری به بیش از ۷۰ نفر برسد باید بیمارستان را تخلیه کرده و فقط بیماران کرونایی را پذیرش کنیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: در حال حاضر بخش داخلی و جراحی بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است اما در صورت افزایش بیماران باید تمام بخش های بیمارستان به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یابد.

وی با اشاره به واکسیناسیون کادر درمان خمین، گفت: خوشبختانه با واکسیناسیون نگرانی کمتری نسبت به ابتلای کادر درمان به ویروس وجود دارد، اما به هرحال خستگی و ناامیدی ناشی از عادی انگاری و سهل انگاری مردم را می توان در چهره کادر درمان دید.

دیده دار با تاکید بر اینکه این موج از بیماری بسیار سخت تر و بزرگتر از موج های قبلی است و مرگ و میر و موارد بستری بسیاری را به همراه دارد، افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد بیماران کرونایی در کشور، استان و خمین به کرونای انگلیسی مبتلا هستند که قدرت سرایت بالایی دارد به همین دلیل ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری مشهود است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: با قرمز شدن وضعیت خمین، حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل ها بیشتر شده است، عادی انگاری نورز کمتر شده است به طوری که ۹۰ درصد مردم شهرستان از ماسک استفاده می کنند که در این شرایط این رفتار خوب است و حداقل مانع انتقال ویروس می شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها