تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 تیر 1403 - 11:39
کد خبر : 233826

ده جاذبه طبیعی گرجستان که ارزش دیدن دارند

ده جاذبه طبیعی گرجستان که ارزش دیدن دارند

آشنایی با دیدنی‌های گرجستان پیش از سفر به این کشور، یکی از مهم‌ترین کارها است تا یک برنامه‌ریزی دقیق برای لذت‌بردن از جاذبه‌های دیدنی این کشور داشته باشید. البته در این برنامه‌ریزی باید به محل اقامت خود نیز توجه کنید. برای مثال، اگر هتل ایفوریا باتومی را برای اقامت انتخاب کنید، به‌راحتی می‌توانید به نقاط دیدنی شهر

آشنایی با دیدنی‌های گرجستان پیش از سفر به این کشور، یکی از مهم‌ترین کارها است تا یک برنامه‌ریزی دقیق برای لذت‌بردن از جاذبه‌های دیدنی این کشور داشته باشید. البته در این برنامه‌ریزی باید به محل اقامت خود نیز توجه کنید. برای مثال، اگر هتل ایفوریا باتومی را برای اقامت انتخاب کنید، به‌راحتی می‌توانید به نقاط دیدنی شهر باتومی و شهرهای اطراف دسترسی داشته باشید و به‌دلیل نزدیکی به ایستگاه مترو، رفت‌وآمد کم‌هزینه‌تری خواهید داشت. در این مطلب، ۱۰ مورد از دیدنی‌ترین نقاط طبیعی گرجستان را معرفی خواهیم کرد که ازنظر بیشتر مسافران این شهر ارزش دیدن دارند. با ما همراه باشید.

منطقه اوشگولی در سوانتی

یکی از جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز در گرجستان، منطقه اوشگولی است که شامل ۵ روستای کوچک در ارتفاعات قفقاز و واقع در سوانتی است. این منطقه، طبیعتی بکر و فوق‌العاده زیبا دارد و با آب‌وهوای خوب، به‌عنوان یکی از نقاط جذاب گردشگری گرجستان، شناخته می‌شود. البته اوشگولی نه به‌دلیل طبیعت زیبا، بلکه به‌دلیل برج‌های دفاعی قرون‌وسطایی‌اش در میان گردشگران شهرت دارد. این منطقه با عنوان قلب بی‌باک هم شناخته می‌شود و علت آن مقاومت ساکنین در مواجهه با دشمنانی بود که طی سال‌ها به گرجستان حمله می‌کردند.

شهر غاری اوپلیستیخه، گوری

از دیگر نقاط طبیعی و دیدنی گرجستان می‌توان به شهر غاری اوپلیستیخه اشاره کرد. این شهر که فاصله زیادی با تفلیس ندارد، یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی این کشور است و در سال ۲۰۰۷ در لیست فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر، روزگاری پایتخت سلسله کارتلی بوده و بعدها به محل زندگی مسیحیان تبدیل شده است. جالب است بدانید طبق آثار به‌جامانده، بعضی از بخش‌های این شهر قدمتی چندهزارساله دارند و حتی به هزاره دوم و سوم پیش از میلاد هم می‌رسند. از جاذبه‌های خاص این شهر می‌توان به آب‌انبارها، تونل‌های مخفی و … اشاره کرد.

رشته‌کوه‌های قفقاز

یکی از نمادهای گرجستان، رشته‌کوه‌های قفقاز است که شکوه تصاویر ثبت‌شده از این کشور را دوچندان می‌کنند. این رشته‌کوه‌های طبیعی در بیشتر ایام سال پوشیده از برف هستند و جزو بکرترین مناطق این کشور محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که این منطقه، سکونتگاه قومیت‌های مختلف است؛ درنتیجه، با بازدید از آن می‌توانید با فرهنگ، زبان و تاریخ مردم محلی گرجستان آشنا شوید. توصیه می‌کنیم برای بازدید از این منطقه حتما تورلیدر یا یکی از مردم محلی آشنا به کل منطقه را همراه داشته باشید. درغیراین‌صورت، این طبیعت بکر و زیبا می‌تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند.

دریاچه‌های رنگی آبودلائوری

از مزایای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، می‌توان به کم‌هزینه بودن آن اشاره کرد و اگر هتل محل اقامت خود را نیز از میان گزینه‌های اقتصادی مانند هتل ایفوریا باتومی انتخاب کنید، مدیریت هزینه‌ها راحت‌تر هم می‌شود. یکی از جاذبه‌های طبیعی گرجستان که بازدید از آن هیچ هزینه‌ای نداشته و درعین‌حال شما را شگفت‌زده خواهد کرد، دریاچه‌های رنگی آبودلائوری یا Abudelauri است. این دریاچه‌های سحرآمیز در خوسورتی قرار دارند و انعکاس آب در آن‌ها به‌گونه‌ای است که سرسبزی طبیعت، سفیدی آسمان و آبی آب را هم‌زمان می‌توانید در سطح دریاچه مشاهده کنید.

پارک ملی توشتی

توشتی را می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین نقاط زمین معرفی کرد. در این منطقه، ترکیبی از سرسبزی طبیعت را در کنار قله‌های برفی و هوای پاک و دلپذیر مشاهده خواهید کرد. مردم محلی این منطقه همواره در حال رقص و پای‌کوبی هستند و در هر ساعت از شبانه‌روز صدای موسیقی محلی میزبان لحظات شما خواهد بود. این پارک زیبا نیز به‌عنوان یکی از جاذبه‌های بکر و خاص گرجستان در سال ۲۰۰۷ در یونسکو به‌ثبت رسیده است.

پارک ملی میتیرالا

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و بکر گرجستان که لحظه‌ای در بازدید از آن شک نکنید، پارک ملی میتیرالا است. این پارک ملی که زیبایی نفس‌گیری دارد، در باتومی قرار دارد و اگر در یکی از هتل های باتومی مانند هتل ایفوریا باتومی اقامت داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید. جاده‌ای که به این منطقه ختم می‌شود از دو طرف سرسبز است و در بعضی نقاط، درختان آن در هم تنیده شده‌اند. در طول مسیر، می‌توانید پل‌های چوبی، آبشار و دریاچه را تماشا کنید و از هوای خوب جنگل در کنار سرسبزی و مشاهده گونه‌های مختلف حیوانی و جانوری لذت ببرید.

دریاچه باتتی

اگر در پاییز راهی گرجستان می‌شوید، حتما سری به دریاچه باتتی بزنید تا شگفتی طبیعت را در این منطقه مشاهده کنید. این منطقه آرام و رویایی، دور از شهر قرار دارد؛ به‌همین‌دلیل، برای ریلکس‌کردن بهترین گزینه است. در پاییز، زیبایی این منطقه دوچندان می‌شود؛ زیرا در سرتاسر مسیر تا رسیدن به دریاچه، درختان با برگ‌های طلایی و زرد میزبان شما خواهند بود و بعد از رسیدن به دریاچه نیز ترکیب زرد و طلایی درختان در آبی آسمان که روی آب زلال دریاچه منعکس شده، منظره‌ای خیره‌کننده را به‌وجود می‌آورد.

ارتفاعات بوچورنا

از دیگر نقاط طبیعی اما دیدنی گرجستان می‌توان به ارتفاعات بوچورنا اشاره کرد. اگر اهل کوهنوردی هستید، این منطقه عالی است. هم ازنظر آب‌وهوا و هم ازنظر طبیعت زیبا، این منطقه شرایط خوبی برای کوهنوردی دارد؛ ازطرفی، نوع سنگ‌ها به‌گونه‌ای است که صعود از آن‌ها چندان سخت نخواهد بود.

پارک ملی تفلیس

از معروف‌ترین نقاط دیدنی و طبیعی گرجستان می‌توان به پارک تفلیس اشاره کرد. این پارک در شمال شهر تفلیس قرار دارد و برای رسیدن به آن نیازی به پیاده‌روی و صخره‌نوردی نیست و به‌راحتی می‌توانید با خودرو وارد پارک شوید. این پارک طبیعتی تماشایی دارد؛ از پوشش گیاهی خاص گرفته تا گونه‌های جانوری جذاب که با اقامتی چندساعته، انواع آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

مطقه لاکودخی

دیگر منطقه طبیعی و دیدنی گرجستان، لاکودخی زیبا است که طبیعتی حفاظت‌شده با مساحت ۲۴ هکتار دارد و جاذبه‌های طبیعی فراوان از آبشار تا گونه‌های گیاهی و جانوری خاص را شامل می‌شود. این منطقه که به‌دلیل آبشار ۴۰متری نینوسخوی شهرت دارد، در بیشتر ایام سال آب‌وهوای خنکی دارد و برای رفتن به آن باید لباس گرم داشته باشید.

سفر به گرجستان، کشوری با طبیعت اعجاب‌انگیز با فلای تودی

طبیعت اعجاب‌انگیز گرجستان به موارد گفته‌شده ختم نمی‌شوند و بسیاری از مناطق دیگر را می‌توان به این لیست اضافه کرد. اگر قصد سفری به‌یادماندنی را به این کشور دارید، حتما در برنامه‌های سفر خود بازدید از این مناطق را بگنجانید. برای سفر به گرجستان نیاز به بلیط هواپیما، رزرو هتل و … دارید که امکان خرید آن‌ها از فلای تودی وجود دارد. در فلای تودی، می‌توانید رزرو هتل باتومی را ظرف چند دقیقه انجام دهید و از بهترین ایرلاین‌ها، بلیط باتومی را خریداری کرده و به گرجستان سفر کنید.

۶

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn