تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مهر 1403 - 12:04
کد خبر : 234445

راهنمای جامع خرید عمده لوازم یدکی خودرو در تهران

راهنمای جامع خرید عمده لوازم یدکی خودرو در تهران

در حال حاضر با افزایش جمعیت، استفاده از وسایل نقلیه زیاد شده است؛ برای مثال روزانه هزاران خودرو شاید هم بیشتر، در خیابان‌های تهران بزرگ در حال تردد هستند. این خودروها نیاز به مراقبت، تعمیر و یا تعویض لوازم یدکی دارند؛ بنابراین تقاضا برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو توسط تعمیرکاران خودرو و یا دارندگان

راهنمای جامع خرید عمده لوازم یدکی خودرو در تهران - آریاگستر

در حال حاضر با افزایش جمعیت، استفاده از وسایل نقلیه زیاد شده است؛ برای مثال روزانه هزاران خودرو شاید هم بیشتر، در خیابان‌های تهران بزرگ در حال تردد هستند.

این خودروها نیاز به مراقبت، تعمیر و یا تعویض لوازم یدکی دارند؛ بنابراین تقاضا برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو توسط تعمیرکاران خودرو و یا دارندگان اتومبیل نیز افزایش می‌یابد.

از این رو قصد داریم در این محتوا لوازم یدکی که بیشترین تقاضا را دارند؛ برندهای برتر قطعات یدکی خودرو و همچنین یکی از فروشگاه‌‌های معتبری که پخش عمده لوازم یدکی خودرو را دارا است، معرفی کنیم.

کدام لوازم یدکی خودرو در تهران بیشترین تقاضا را دارند؟

در بین قطعات یدکی خودرو، برخی لوازم هستند که در صورت تشخیص خرابی، حتما باید یا تعمیر و یا تعویض شوند. زیرا در صورت عدم پیگیری مشکلات و هزینه‌های گزافی روی دستتان خواهند گذاشت.

از جمله این لوازم یدکی خودرو که پرکاربردند، عبارت است از:

۱) استارت خودرو:

موتوری الکتریکی که نیروی الکتریسیته را به مکانیکی تبدیل کرده و وظیفه راه‌اندازی خودرو را دارد.

۲) موتور خودرو:

مهمترین عضو به مانند قلب انسان که با احتراق سوخت در سیلندرهای خود، نیروی لازم برای حرکت اتومبیل را فراهم می‌کند.

۳) لنت ترمز:

با توقف به موقع خودرو از تصادفات جلوگیری می‌کند؛ لنت یکی از بخش‌‌های ترمز بوده که متشکل از دو بخش کفشک لنت و لقه لنت است، این‌ها مجموعه لنت ترمز خودرو را تشکیل می‌دهند.

۴) واتر پمپ:

وظیفه‌اش مربوط به پمپاژ آب است و محل قرارگیری آن بروی سیلندر و کنار تسمه تایم، که با به حرکت در آوردن دائمی آب و ضد یخ در موتور و پمپاژ آن‌ها از جوش آوردن خودرو جلوگیری می‌کند.

۵) شمع و وایر شمع:

این دو قطعه مکمل یکدیگرند! شمع قطعه‌ای‌ کوچک که روی سیلندر خودرو تعبیه شده و وظیفه آن عمل جرقه‌ زنی برای ایجاد احتراق در محفظه‌ مخصوص است؛ وایر شمع خودرو قطعه‌‌ای که‌ برق را از کوئل یا دلکو به شمع انتقال می‌دهد.

بهترین مارک‌ های لوازم یدکی خودرو در تهران

بهترین مارک‌ های لوازم یدکی خودرو در تهران - نمایندگی امکو

محصولات تعویضی خودرو باید از کیفیت و ساخت استاندارد برخوردار باشند! زیرا باعث افزایش ایمنی، عملکرد هر چه بهتر خودرو و عمر مفید و طولانی‌تر آن می‌شود.

این امر با خرید عمده لوازم یدکی خودرو از برندهای معتبر در بازار میسر است که چند نمونه موفق و به نام را در زیر معرفی می‌کنیم.

۱)  سایپا یدک:

بخشی از گروه خودروسازی سایپا است؛ فعالیت آن در زمینه توزیع قطعات خودرو داخلی و مونتاژ شده بوده که قطعات متنوعی نظیر: قطعات بدنه، قطعات جانبی، قطعات مصرفی و … را عرضه می‌کند.

۲) شرکت امکو:

گروه صنعتی اتحاد موتور (EMCO) یکی از هلدینگ‌های بزرگ صنعت قطعات یدکی خودرو در کشور است. با ارائه نمایندگی به شرکت‌های معتبر توانسته فروش عمده لوازم یدکی خودرو مانند: لنت ترمز امکو، قطعات استارت امکو، شمع و وایر شمع امکو، واتر پمپ امکو و … را با قیمت‌های کاملا رقابتی به بازار ارائه دهد.

۳) شرکت کروز:

یکی از بزرگترین و قدیمی‌های تولیدکننده قطعات خودرو در بازار است؛ عمده قطعات تولید شده این برند که تضمین کیفیت دارند، شامل: دسته فرمان، قطعات برقی، ضبط خودرو و کاتالیست می‌شود.

۴) شرکت امیرنیا:

فعالیت خود را با طراحی، تولید و صادرات انواع قطعات سیستم تعلیق و فرمان خودروهای سواری در تبریز آغاز نموده است. گستره وسیع محصولات،کیفیت بالا، قیمت مناسب به همراه مطالعات مشتری محور، این مجموعه را به تولیدکننده‌ی پیشرو قطعات یدکی خودرو تبدیل کرده است.

کدام لوازم یدکی خودرو عمر طولانی‌تری دارند؟

زمانیکه صحبت از دوام و عمر طولانی قطعات خودرو می‌شود؛ کیفیت حرف اول را می‌زند. یعنی حتی با وجود شرایط جوی، نوع رانندگی، مراقبت از خودرو و … قطعه یدکی اصل و با کیفیت، ماندگاری طولانی‌تری از خود نشان می‌دهد.

حال برخی از لوازم یدکی خودرو که می‌توانند با وجود موارد ذکر شده، دوام بیشتری داشته باشند شامل موارد زیر می‌شود:

  • ترموستات (۱۰ سال)
  • شمع و وایر شمع (۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ کیلومتر)
  • لنت جلو (۲۰۰۰۰ کیلومتر)
  • لنت عقب (۴۰۰۰۰ کیلومتر)
  • برف پاک‌کن‌ها (حدود ۱۲ تا ۲۰ سال)
  • استارت خودرو (۲ تا ۵ سال)

راه‌های تشخیص فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

بازار لوازم یدکی خودرو در ایران داغ است؛ از این رو افراد سودجو، با کپی کردن و سوء استفاده از نام برندهای معتبر، باعث گمراهی خریداران و ارائه محصولات فیک و نامرغوب می‌شوند.

پس بهترین راه خرید از فروشگاه‌های مطمئن است! تشخیص معتبر بودن آن‌ها کار سختی نیست! به چندین روش می‌توانید اقدام کنید.

اطمینان از وجود نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) در سایت که نشانه‌ای از تاییدیه‌های رسمی است؛ بررسی نظرات و امتیازات کاربران درباره تجربه خرید از آن فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های معتبر، وجود اطلاعات کامل تماس و آدرس فیزیکی فروشگاه همگی نشانه‌ای از اعتبار آن است.

همچنین به سیاست‌های بازگشت کالا و ضمانت‌نامه‌های محصولات نیز توجه کنید؛ این موارد نشان از تعهد فروشگاه به مشتریان دارد. در نهایت، استفاده از درگاه‌های پرداخت امن و معتبر نیز می‌تواند به اطمینان خاطر شما در فرآیند خرید کمک کند.

همگی این موارد را می‌توان در فروشگاه معتبری همچون لوازم یدکی آریا گستر یافت؛ چرا که نمایندگی فروش و پخش عمده لوازم یدکی خودرو برند امکو را که جزو بهترین‌ها است، دارد.

شما همراهان گرامی می‌توانید برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو و قطعات پرفروش و پرمصرفی مانند: استارت خودرو، شمع و وایر شمع، لنت ترمز، واتر پمپ، برف پاک‌کن‌ها، موتور فن و … به‌صورت حضوری و یا تلفنی به فروشگاه آریا گستر مراجعه نمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn