تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 17:57
کد خبر : 154025

رسانه‌ها نگذارند چراغ شفافیت خاموش شود

رسانه‌ها نگذارند چراغ شفافیت خاموش شود

ایسنا/فارس سخنگوی شورای شهر شیراز خطاب به رسانه‌ها با بیان اینکه شورای پنجم این کلانشهر اقدامات زیادی در باب شفافیت انجام داده است، تاکید کرد: ضرورت دارد رسانه‌ها هم نگذارند چراغ شفافیت در آینده خاموش شود. سعید نظری سه‌شنبه ۱۲ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاهد گلایه‌هایی نسبت به شعار انسان محوری هستیم، افزود:

رسانه‌ها نگذارند چراغ شفافیت خاموش شود

ایسنا/فارس سخنگوی شورای شهر شیراز خطاب به رسانه‌ها با بیان اینکه شورای پنجم این کلانشهر اقدامات زیادی در باب شفافیت انجام داده است، تاکید کرد: ضرورت دارد رسانه‌ها هم نگذارند چراغ شفافیت در آینده خاموش شود.

سعید نظری سه‌شنبه ۱۲ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاهد گلایه‌هایی نسبت به شعار انسان محوری هستیم، افزود: شهر جایی است که انسان توسعه یافته در آن زندگی می‌کند، لذا شهر را به انسان می‌شناسند نه با بتن و ماشین. البته برخی به دنبال تعریف انسان به شیوه غربی هستند که ما این نگاه را در بحث انسان محوری قبول نداریم.

سخنگوی شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در دوره گذشته قامت خود را در حوزه پروژه‌های بزرگ و قوی نشان داد اما در حوزه کارهای انسان محور که نیاز انسان است، نگاه چندان قوی نداشت.

به گفته نظری، شورای پنجم شیراز در کنار تعریف و توجه به سازه‌ها و زیرساخت‌ها در بحث فضای شهری مولفه انسان و توزیع عادلانه امکانات را به عنوان یک محور مهم در توسعه شهری دنبال کرد.

او با بیان اینکه در بحث طرح‌های جامع که پیش از این شورا برای شهر شیراز تعریف و عقد قرارداد شده بود، گفت: عمده این طرح‌ها ضعیف بوده و قابلیت اجرایی نداشت؛ مثلا در طرح توسعه فرهنگی اجتماعی شهر شیراز که در ادامه از طرح شهری به طرح شهرداری مبدل شد، طرح سال ۹۷ به شورا ارائه می‌شود اما آمارهای آن مربوط به سال ۸۵ است.

سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: مشکل اصلی ما در طرح‌های جامع، دانشگاه‌های کشور هستند که به شدت ضعیف عمل کرده و قابلیت پاسخگویی به نیازهای بازار، شهر و شهرداری نداشتند.

نظری ادامه داد: طرح‌های ارائه شده به شهرداری از سوی دانشگاه‌ها، طرح‌هایی ناقص‌الخلقه هستند در حالی‌که این پروژه‌ها با دانشگاه‌های بزرگ کشور عقد قرارداد شده اما اساتید به تعهدات خود عمل نکرده و کار را به دانشجویان واگذار کردند.به عنوان مثال؛ طرح جامع گردشگری شیراز کپی طرح شهرهای تبریز، اصفهان و تهران است که تنها جای نام شهر و مراکز گردشگری آن تغییر کرده است به همین دلیل در شورای پنجم بسیاری از این طرح‌ها ابطال شد.

او گفت: طرح تفضیلی باغ‌ها و مدیریت پسماند به جای دانشگاه با مشاورین عقد قرارداد شد که نتایج آن رضایت‌بخش است.

این عضو شورای شهر شیراز در خصوص اینکه آیا رانت تحصیلی مدیران ارشد شهرداری شیراز علت عقد چنین قراردادهایی با دانشگاه‌ها ار جمله دانشگاه‌های خارج از فارس بوده است؟ گفت: نمی‌توانم قسم بخورم که این مسئله بوده است یا نه؟

نظری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ایجاد بازارچه‌های میوه و تره‌بار در نقاط مختلف شهر شیراز، گفت: در بحث میوه و تره‌بار تنها مافیای این بخش بر قیمت‌ها اثر نمی‌گذارد بلکه گران بودن هزینه تولید، انرژی، نهاده‌ها و نیروی انسانی موجب افزایش قیمت می‌شود.

سخنگوی شورای شیراز ادامه داد: در این بازارچه‌ها مقرر شده تا قیمت‌ها تابع مصوبه کمیته قیمت گذرای ۵ نفره باشد که با این اقدام دو هزینه اجاره بهاء و عوارض از این بخش حذف و قیمت‌گذاری به صورت روزانه و هوشمند خواهد بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها