تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 22:26
کد خبر : 138485

پروژه آبرسانی به ۹۶ روستای استان کرمان افتتاح شد

پروژه آبرسانی به ۹۶ روستای استان کرمان افتتاح شد

ایسنا/کرمان در ارتباط ویدئو کنفرانس وزیر نیرو و استاندار کرمان از تهران، پروژه‌های آبرسانی به ۹۶ روستای استان کرمان به صورت همزمان از روستای ده لولوء کرمان و با حضور دکتر مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار افتتاح و بهره برداری شد. به گزارش ایسنا، ۹۶ روستای آبرسانی شده استان در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، جیرفت، بافت، رابر،

پروژه آبرسانی به ۹۶ روستای استان کرمان افتتاح شد

ایسنا/کرمان در ارتباط ویدئو کنفرانس وزیر نیرو و استاندار کرمان از تهران، پروژه‌های آبرسانی به ۹۶ روستای استان کرمان به صورت همزمان از روستای ده لولوء کرمان و با حضور دکتر مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش ایسنا، ۹۶ روستای آبرسانی شده استان در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، جیرفت، بافت، رابر، زرند، عنبرآباد، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، ریگان، فاریاب و کوهبنان قرار دارند.

با افتتاح این پروژه آبرسانی، ۸۷۶۷ خانوار با جمعیت ۳۱ هزار و ۷۱۷ نفر از آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند شدند.

دکتر”علی زینی‌وند” استاندار کرمان در این مراسم به کمبود آب و خشکسالی استان اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد آب مصرفی استان کرمان از منابع زیرزمینی، چاه و قنات تامین می‌شود.

وی از وضعیت بحرانی آب در شهرهای کرمان و زرند نام برد و افزود: ۱۲ شهر کرمان در تنش آبی قرار دارند و تنها در شهر کرمان با کمبود یک هزار لیتر بر ثانیه‌ای آب در زمان پیک مواجه هستیم.

استاندار کرمان از پیگیری برای رفع مشکل روستاهای فاقد آب شرب بهداشتی از ماده ۵۶ نام برد و اجرای کمربند سبز شهر کرمان، استفاده از ظرفیت آب خلیج فارس و همچنین استفاده از چاه‌های کشاورزی را برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهر کرمان مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn