تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 11:52
کد خبر : 228278

چه تفاوتی بین فلوئید و کرم ضد آفتاب وجود دارد و کدام یک برای مراقبت از پوست مناسب است؟

چه تفاوتی بین فلوئید و کرم ضد آفتاب وجود دارد و کدام یک برای مراقبت از پوست مناسب است؟

اگر خیلی به مسئله مراقبت پوست خود و خرید لوازم آرایشی اهمیت می‌دهید، مطمئناً در فصل تابستان از محصولات ضد آفتاب استفاده کرده‌اید و احتمالاً واژه «فلوئید» هم به گوشتان خورده است. اگر هم به‌تازگی می‌خواهید از محصولات مراقبت پوستی دارای خاصیت ضد اشعه‌های آفتاب استفاده کنید، مطلبی مناسبی را انتخاب کرده‌اید. مهم‌ترین نکته اینجاست

اگر خیلی به مسئله مراقبت پوست خود و خرید لوازم آرایشی اهمیت می‌دهید، مطمئناً در فصل تابستان از محصولات ضد آفتاب استفاده کرده‌اید و احتمالاً واژه «فلوئید» هم به گوشتان خورده است. اگر هم به‌تازگی می‌خواهید از محصولات مراقبت پوستی دارای خاصیت ضد اشعه‌های آفتاب استفاده کنید، مطلبی مناسبی را انتخاب کرده‌اید. مهم‌ترین نکته اینجاست که جلوگیری از اشعه‌های مخرب آفتاب فقط مربوط به فصل تابستان نیست و باید در فصل پاییز هم از ضد آفتاب و محصولات هم‌خانواده آن استفاده کنید. فلوئید هم یکی از همان محصولات هم‌خانواده ضد آفتاب است که لازم است که حالا با آن آشنا شوید.

پیش از مقایسه‌ای در مورد انتخاب بین کرم ضد آفتاب و فلوئید، لازم است که با خاصیت‌های هر کدام از این محصولات آشنا شوید.

کرم ضد آفتاب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کرم ضد آفتاب که در زبان انگلیسی اصطلاحاً با عنوان sunscreen cream هم شناخته می‌شوند، بخشی مهم از روتین مراقبت پوست روزانه را تشکیل می‌دهد. محتویات یک کرم ضد آفتاب، بافت حساس پوست بدن را در برابر اشعه‌های مضر و مخرب نور خورشید محافظت می‌کند. به‌عبارت ساده‌تر، وقتی که اشعه UV خورشید به پوست می‌تابد، رشد و عملکرد سلول‌ها را با اختلال مواجه می‌کند و باعث آسیب‌پذیری کلاژن و الاستین می‌شود. چنین تخریب‌هایی باعث پیری زودرس و افتادگی پوست می‌شوند. به‌همین دلیل، کرم ضد آفتاب با نفوذ به بافت‌های پوست انسان، آن را به یک سپر محافظتی قابل اطمینان، مجهز می‌سازد.

معمولاً بیشتر کرم‌های ضد آفتاب دارای خاصیت ضدآب هستند و می‌توان از خاصیت آن‌ها در شرایط بارانی و حتی در حین شنا هم بهره‌مند شد. البته، توصیه شده است که استفاده از کرم ضد آفتاب را هر ۲ ساعت یک‌بار تمدید کنید تا خاصیت آن از بین نرود.

از جمله مسائل مهمی که باید در حین خرید ضد آفتاب به آن توجه کنید، اندازه SPF آن است که نشان‌دهنده فاکتور محافظت ضد آفتاب در برابر نور خورشید است. اندازه SPF هر کرم ضد آفتاب به‌طور استاندارد باید ۱۵ و بالاتر از آن باشد.

فلوئید (Fluid) چیست؟

در ابتدا لازم است بدانید که واژه Fluid در لاتین، به‌معنای «مایع» است. بنابراین، فلوئید به‌خودی خود نمی‌تواند یک محصول باشد؛ چرا که هر چیزی که ساختار روان و مایع داشته باشد، نوعی فلوئید است. با این اوصاف، فلوئید ضد آفتاب که در بازار موجود است، برخلاف کرم ضد آفتاب، بافتی مایع دارد و خیلی سریع جذب پوست می‌شود. برای تولید فلوئید، از روغن کم استفاده می‌شود و بافت آن هم کاملاً مبتنی بر آب است. در نتیجه، چربی اضافه با استفاده فلوئید، خیلی زود از روی پوست جذب می‌شود.

فلوئید ضد آفتاب، بیشترین خاصیت درمانی را برای پوست‌های چرب دارد و اصلاً برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند، مناسب تلقی نمی‌شود. همچنین، از جمله ویژگی‌های فلوئید ضد آفتاب، مناسب بودن آن در آب‌وهوای گرم و مرطوب کشور است.

آشنایی با ۵ تفاوت مهم بین کرم و فلوئید ضد آفتاب

برجسته‌ترین تفاوت بین کرم و فلوئید ضد آفتاب، بافت و ساختار آن‌هاست. کرم ضد آفتاب مثل بعضی از لوازم آرایشی، ساختار مبتنی بر چربی و طبیعی دارند و طبیعتاً برای افراد با پوست خشک و حساس مناسب به شمار می‌روند. برعکس، افراد دارای پوست چرب و مختلط که همیشه با بثورات پوستی، جوش، آکنه و ترشح بیش از حد سبوم روبه‌رو هستند، باید از فلوئیدها استفاده کنند. بنابراین، محصولات کرمی بر پایه چربی اصلاً برایشان مناسب تلقی نمی‌شوند و باید از فلوئیدها و لوسیون‌های مبتنی بر آب بهره‌مند شوند.

در مجموع، ۵ تفاوت مهم بین کرم ضد آفتاب و فلوئید وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • بافت فلوئید شبیه به سرم است و ساختار مایع دارد
  • از مقدار SPFهای مختلفی تشکیل شده‌اند، اما بیشترین محافظت را برای پوست در برابر اشعه UV آفتاب فراهم می‌کنند
  • فلوئید بر پایه آب و کرم ضد آفتاب بر پایه چربی است
  • فلوئید، جذب بیشتری نسبت به کرم ضد آفتاب دارد و سریع هم روی پوست خشک می‌شود
  • پس از استفاده کردن از هر ۲ محصول کرم و فلوئید، با سفیدی روی پوست‌ مواجه خواهید شد

استفاده از فلوئید چه مزایایی دارد؟

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب برای بیشتر افراد مشخص است، اما آیا در مورد مزایای مهم فلوئید ضد آفتاب چیزی می‌دانید؟ اگر نه، پس به این موارد با دقت بیشتری نگاه کنید:

  • جلوگیری از تجمع آلودگی‌های محیطی در منافذ پوستی
  • جلوگیری از بروز جوش و آکنه
  • جلوگیری از تجمع چربی‌های اضافه
  • بسته شدن منافذ پوستی پس از جذب سریع فلوئید
  • عدم احساس سنگینی در پوست‌های چرب و مختلط
  • ایجاد نمای مات روی پوست مخصوصاً برای پوشاندن جای زخم و اسکار
  • جذب خیلی سریع نسبت به محصولات مشابه مثل کرم ضد آفتاب

نگاهی به برندهای پرفروش کرم و فلوئید ضد آفتاب

  • کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر
  • ضد آفتاب فلوئیدی درماتیپیک
  • ضد آفتاب کرم‌پودری سان سیف
  • کرم ژل ضد آفتاب سان اسکین
  • فلوئید ضد آفتاب مای
  • ضد آفتاب کرمی پریم
  • کرم ضد آفتاب سینره
  • فلوئید ضد آفتاب الارو
  • کرم ضد آفتاب مدیسان
  • کرم ضد آفتاب پیکسل
  • کرم ژل ضد آفتاب ساین اسکین

فلوئید یا کرم ضد آفتاب: کدام‌یک برای پوست بهتر است؟

کرم و فلوئید ضد آفتاب، هر دو برای حفظ سلامت پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید استفاده می‌شوند و تقریباً از خواص یکسانی برخوردار شده‌اند. تنها تفاوت بین این دو محصول، ساختار هر کدام است که آن‌ها را برای پوست‌های خشک و چرب تفکیک می‌کند. فلوئید، بافت روان و مایع دارد، برای پوست‌های چرب مناسب است و برای افراد با پوست‌های خشک و حساس اصلاً توصیه نمی‌شود. کرم ضد آفتاب هم برای افرادی که پوستشان خشک، حساس و مختلط است پیشنهاد می‌شود. بنابراین با توجه به ویژگی‌های پوستتان، یکی از این دو محصول را انتخاب کنید.

فروشگاه اینترنتی خانومی، محصولات باکیفیت آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوست از جمله کرم و فلوئیدهای ضد آفتاب را در اختیار مشتریان قرار داده است. شما می‌توانید با خرید اینترنتی از خانومی، با اطمینان از اصل بودن محصولات بهداشتی و مراقبتی، از پوست حساس بدن مخصوصاً در روزهای آفتابی سال بیشتر مراقبت کنید. برای آشنایی کامل با محصولات برندهای مختلف، عباراتی مثل خرید ضد آفتاب خانومی را در گوگل سرچ کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn