تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 22:44
کد خبر : 102916

کاهش فاصله مسئولان با مردم از دلایل اصلی سفرهای استانی است

کاهش فاصله مسئولان با مردم از دلایل اصلی سفرهای استانی است

ایسنا/زنجان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: کاهش فاصله مسئولان با مردم از دلایل اصلی سفرهای استانی رئیس‌جمهور و وزرا است. امیرحسین مدنی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه)، در دیدار مردمی در شهرستان ماهنشان، اظهار کرد: یکی از مشکلات مطرح شده در رابطه با عدم پرداخت سهم ۱ درصدی مناطقی است که معادن در آن

کاهش فاصله مسئولان با مردم از دلایل اصلی سفرهای استانی است

ایسنا/زنجان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: کاهش فاصله مسئولان با مردم از دلایل اصلی سفرهای استانی رئیس‌جمهور و وزرا است.

امیرحسین مدنی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه)، در دیدار مردمی در شهرستان ماهنشان، اظهار کرد: یکی از مشکلات مطرح شده در رابطه با عدم پرداخت سهم ۱ درصدی مناطقی است که معادن در آن فعال هستند قطعا این مورد باید مدنظر قرار گیرد تا زیرساخت‌های این مناطق توسعه یابد؛ در کنار آن سهم ۱۵ درصدی بخش دولتی است که که طبق دستور رئیس جمهور حتما باید پرداخت خواهد شد. این مشکلی است که در مناطق مختلف معدنی وجود داشته و فعالیت معادن باعث از بین رفتن زیرساخت‌ها می‌شود.

وی به ضرورت توجه مسئولان امر در رابطه با بهبود وضعیت راه‌های شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های شهرستان جاده زنجان، دندی به تکاب است که شاهد پیشرفت ۳۰ درصدی آن هستیم ولی باید اعتبارات مورد نیاز برای آن اختصاص یابد تا کار با سرعت بیشتری پیش رود. البته عنوان شده که در حدود ۵۰ درصد روستاهای شهرستان ماه‌نشان از داشتن راه مناسب محروم هستند که همه موارد باید نکته‌برداری شده و به وزارتخانه اعلام شود.

این مسئول به مشکلات خشکسالی و معضلات پیش‌روی کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: این مشکل مختص منطقه خاصی نبوده و کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، البته برای شهرستان ماه‌نشان بحث سد مراش مطرح است که تکمیل آن مدنظر مسئولان بوده و قطعا جزو مصوبات سفر امروز رئیس جمهور به استان خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی مشکلات بدون اختصاص اعتبار قابل حل است، تصریح کرد: مواردی که در رابطه با آبزی‌پروری منطقه عنوان شده با اجرای تفاهم‌نامه‌ها قابل رفع است و می‌توان با اجرای آن مشکل را برطرف کرد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در خانه ملت نیز در این دیدار اظهار کرد: امیدواریم برخی از مشکلات به یمن ورود دولت سیزدهم حل شود؛ اما برای حل مشکلات این شهرستان نیازمند نیروی مضاعف است؛ چرا که برخی از این مشکلات انباشته شده است.

سیدمرتضی خاتمی ادامه داد: یکی از راه‌های قدیمی شهرستان که باید ارتقا یابد، راه اصلی راه زنجان، نیک‌پی، ماهنشان است که باید به سطح جاده اصلی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه تنش‌های آبی مشکل بعدی است که در شهرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، گفت: سد مراش برای منطقه حائز اهمیت است و باید مورد توجه در مصوبات سفر باشد.

در ادامه این برنامه، فرماندار ماهنشان، با بیان اینکه این شهرستان ۱۹۸ شهید بزرگوار را تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: این شهرستان پتانسیل بالایی در بحث پرورش ماهی دارد به طوری که سالانه قریب به ۱۵ هزار تن ماهی و ۲۲۰ هزار راس دام پرورش داده می‌شود.

جلیل جزونقی با اشاره به معادن موجود در این شهرستان، ادامه داد: بالغ بر ۴۹ معدن فعال در این شهرستان وجود دارد. همچنین معدن انگوران بزرگ‌ترین معدن روباز خاورمیانه که تولیدکننده سرب و روی است، در شهرستان ماهنشان قرار دارد. سالانه بیش از یک میلیون  ۵۵۰ هزار تن ماده معدنی از این شهرستان استخراج می‌شود و رنج و زحمت آن فقط برای مردم این شهرستان باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه قدمت شهرستان ماهنشان بیش از ۴۰۰۰ سال است، افزود: آنچه که در سفر امروز رئیس جمهور و هیئت همراه نیازمند آن هستیم، همکاری و حمایت بیشتر از جانب مسئولان است. شهرستان ماهنشان ۹۰۰ کیلومتر راه‌های مواصلاتی دارد ولی یک راه اصلی ندارد و مشخصات فنی راه‌ها در حد فنی بوده و تردد زیاد کامیون‌ها به خاطر حضور معادن، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

این مسئول در رابطه با مناطق حفاظت‌شده، تصریح کرد: در شهرستان ۴۳ درصد مساحت شهرستان منطقه حفاظت‌شده و پناهگاه ملی وجود دارد که در بحث توسعه پایدار نیاز به حفظ مناطق است، اما این مهم مانعی برای فعالیت‌ها شده است؛ علاوه‌بر آن ۵۰ درصد راه‌های شهرستان خاکی است که ۸۰ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد و در فصول سرد مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

فرماندار ماهنشان یادآور شد: در بحث منابع آبی با توجه به اینکه ۹۵ درصد اشتغال شهرستان در حوزه کشاورزی است، متاسفانه منابع آبی با مشکل مواجه بوده و این در حالی است که بیش از ۶۵ روستای استان در معرض سیل قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها