تاریخ انتشار : یکشنبه 14 ژانویه 2024 - 13:27
کد خبر : 229900

11 استراتژی لینک سازی که در سال 2024 عمل می کنند

11 استراتژی لینک سازی که در سال 2024 عمل می کنند

  ایجاد بک لینک با کیفیت بالا قیمت رپورتاژ آگهی یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی برای سئو در سال 2024 است. اما با الگوریتم های همیشه در حال تکامل گوگل و به روز رسانی هرزنامه ها، استراتژی های لینک سازی باید برای موثر ماندن سازگار شوند. در این راهنما، همه چیزهایی را که

 

ایجاد بک لینک با کیفیت بالا قیمت رپورتاژ آگهی یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی برای سئو در سال 2024 است. اما با الگوریتم های همیشه در حال تکامل گوگل و به روز رسانی هرزنامه ها، استراتژی های لینک سازی باید برای موثر ماندن سازگار شوند.

در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد موفقیت در ساخت لینک در سال آینده بدانید، پوشش خواهیم داد. یاد خواهید گرفت:

 

  • لینک بیلدینگ چیست و چرا برای رتبه بندی حیاتی است
  • بهترین استراتژی‌های لینک‌سازی برای به دست آوردن نتایج ثابت شده است
  • نکات کاربردی برای اجرای یک کمپین لینک بیلدینگ موفق
  • اشتباهات رایج لینک سازی که باید از آنها جلوگیری کرد
  • سوالات متداول در مورد لینک بیلدینگ

 

توصیه‌های ما را در این راهنما دنبال کنید، و در راه تسلط بر SERP‌ها با نمایه پیوند کلاه سفید قدرتمند در سال 2024 خواهید بود.

 

موثرترین استراتژی های لینک سازی برای سال 2024 شامل ایجاد محتوای عالی، وبلاگ نویسی مهمان، شرکت در جوامع آنلاین، اطلاع رسانی به وبلاگ نویسان، رفع لینک های شکسته، ساخت اینفوگرافیک ها و استفاده از لینک های داخلی خودتان است. از تاکتیک های دستکاری خودداری کنید و برای به دست آوردن بک لینک های ارگانیک و با کیفیت، بر ایجاد رابطه تمرکز کنید. پیشرفت خود را با ابزارهای سئو پیگیری کنید.

 

لینک بیلدینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

لینک بیلدینگ به فرآیند دریافت هایپرلینک از وب سایت های خارجی اشاره دارد که به صفحات سایت شما اشاره می کنند.

 

به این لینک های ورودی، بک لینک (یا لینک های ورودی/لینک های ورودی) می گویند. بک لینک ها به عنوان رای اعتماد از سایت های دیگر عمل می کنند که نشان می دهد موتورهای جستجو مانند گوگل باید اعتماد کنند و محتوای شما را در صفحات نتایج رتبه بندی کنند.

 

در اصل، لینک بیلدینگ به شما کمک می کند تا لینک های مورد نیاز خود را به دست آورید تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک ارجاع بیشتری به دست آورید.

 

در اینجا به این نکته اشاره می شود که چرا لینک بیلدینگ یک عنصر حیاتی در هر استراتژی سئو باقی می ماند:

 

  • بک لینک ها نشان دهنده اقتدار و اعتماد هستند – هر چه سایت های با کیفیت بالا به شما لینک دهند، بیشتر نشان می دهد که منبع قابل اعتمادی هستید که ارزش ارائه می دهد.
  • ترافیک ارجاع بیشتر – پیوندهای خارجی بازدیدکنندگان را به سایت شما می فرستند. مطالعات نشان می دهد که بک لینک ها بیش از نیمی از ترافیک وب سایت را تولید می کنند.
  • رتبه های بالاتر – گوگل بک لینک ها را در الگوریتم رتبه بندی خود فاکتور می کند. لینک های بیشتر = رتبه بالاتر SERP.
  • دیده شدن نام تجاری – پیوندها به ایندکس شدن سریعتر صفحات شما و گسترش آگاهی از برند کمک می کنند.
  • سیگنال‌های رتبه‌بندی را ارسال می‌کند – پیوندها اعتبار، ارتباط، اعتماد و غیره را به سایت شما منتقل می‌کنند که Google آن‌ها را هضم می‌کند.

 

همانطور که می بینید، بک لینک ها بر چندین فاکتور حیاتی سئو تاثیر می گذارند. در حالی که عوامل دیگر نیز مهم هستند، اکثر کارشناسان سئو موافق هستند که شما نمی توانید بدون پروفایل بک لینک سالم رتبه بالایی کسب کنید.

 

به همین دلیل است که سرمایه گذاری منظم زمان برای ساخت لینک همچنان یک حرکت هوشمندانه در سال 2024 است.

 

مبانی بک لینک: انواع لینک در سئو

قبل از اجرای یک کمپین لینک بیلدینگ، به درک انواع رایج پیوندهایی که با آنها برخورد می کنید کمک می کند.

 

بک لینک ها

بک لینک (یا لینک ورودی) هر پیوندی از یک سایت خارجی است که به صفحه ای در وب سایت شما اشاره می کند. بک لینک ها رای اعتماد به محتوای شما هستند.

 

لینک های داخلی

پیوندهای داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت شما اشاره می کنند. به عنوان مثال، پیوند دادن از وبلاگ خود به صفحه خدمات.

 

لینک های Dofollow

پیوند “dofollow” قدرت و نفوذ را به سایت شما منتقل می کند. موتورهای جستجو لینک‌های dofollow را می‌خزند و فهرست‌بندی می‌کنند و آن‌ها را برای سئو بهترین می‌کنند.

 

لینک های Nofollow

موتورهای جستجو برای اهداف رتبه بندی، لینک های “nofollow” را نادیده می گیرند. اما آنها همچنان برای برندسازی و ترافیک ارزش دارند.

 

لینک های تحریریه

لینک های تحریریه از ذکر واقعی برند شما در سایت های دیگر می آیند. اینها اغلب با ارزش ترین پیوندها هستند.

 

لینک های حمایت شده

لینک‌های حمایت‌شده یا پولی از تبلیغات پولی، پست‌های مهمان که به‌عنوان اسپانسر شده افشا می‌شوند و غیره می‌آیند. آنها به برندسازی کمک می‌کنند اما ارزش سئو کمی دارند.

 

دامنه های ارجاع دهنده

این عبارت به تعداد دامنه های منحصر به فردی که به سایت شما لینک می دهند اشاره دارد. یک سایت که پنج بار پیوند داده شود همچنان به عنوان یک دامنه محسوب می شود.

 

لینک های شکسته

این پیوندها به دلیل حذف منبع، منجر به خطای 404 می شوند. شما می توانید لینک های شکسته را به عنوان یک فرصت جستجو کرده و ادعا کنید.

 

11 استراتژی لینک سازی که در سال 2024 کار می کنند

در اینجا موثرترین تاکتیک های ساخت لینک کلاه سفید برای کسب بک لینک های با کیفیت در سال جاری آورده شده است:

1. محتوای دارایی قابل پیوند ایجاد کنید

بدون محتوای عالی، لینک سازی ناامیدکننده است. بنابراین به طور مرتب پست های وبلاگ، راهنماها، ابزارها و منابعی را با محوریت موضوعاتی که مخاطبان شما به آنها اهمیت می دهند ایجاد کنید.

 

هدف خود را برای محتوای طولانی و عمیق مانند:

 

  • راهنمای نهایی
  • مطالعات موردی جامع
  • گزارش ها و نظرسنجی های مبتنی بر داده
  • فهرست ها و جمع بندی ها
  • اینفوگرافیک
  • آزمون ها، ماشین حساب ها، ابزارهای تعاملی
  • مصاحبه ها و پست های مشارکت کننده مهمان

 

در صورت امکان دارایی ها را بصری و تعاملی کنید. شامل آمار، داده ها، چند رسانه ای و تصاویر. محتوای خود را از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و ارتباط با دیگران تبلیغ کنید تا دیگران را وسوسه کنید تا به آن پیوند دهند.

 

2. پست مهمان در وب سایت های طاقچه

یکی از امتحان شده ترین و واقعی ترین روش های لینک بیلدینگ، ارسال مهمان در سایت های معتبر در صنعت شما است.

 

با شناسایی وب سایت هایی شروع کنید که:

 

  • از نزدیک با جایگاه خود ارتباط برقرار کنید
  • مخاطب هدف خود را جذب کنید
  • دارای اعتبار دامنه 50+
  • مشارکت های مهمان را بپذیرید و فعالانه منتشر کنید

 

سپس تماس بگیرید و ایده خود را برای یک پست مهمان عالی مطرح کنید. همیشه برای مخاطبان خود ارزشی نسبت به یک قطعه خود تبلیغی آشکار ایجاد کنید. سعی کنید یک پیوند dofollow به سایت خود را در بیو یا محتوا ایمن کنید.

 

پست‌های مهمان کار می‌کنند زیرا صاحبان سایت اغلب از مبادله محتوا و پیوندها خوشحال هستند. فقط اطمینان حاصل کنید که دسترسی شما شخصی است و پست با برند آنها مطابقت دارد.

 

3. در انجمن های آنلاین شرکت کنید

از Reddit و Quora گرفته تا انجمن‌های صنعتی و گروه‌های فیس‌بوک، جوامع آنلاین بی‌پایانی مملو از مخاطبان هدف شما هستند. برای ایجاد شهرت در آنها وقت بگذارید.

 

  • نظرات متفکرانه و پاسخ های مفید را به سوالات بنویسید.
  • بدون تبلیغ مداوم محصول خود، بینش را به اشتراک بگذارید.
  • در صورت امکان مطالب و تصاویر ارزشمند ارسال کنید.
  • ایجاد روابط و تبدیل شدن به یک عضو محترم.

 

بسیاری از جوامع آنلاین به اشتراک گذاری لینک را مجاز می دانند. در صورت لزوم، در صورت افزایش ارزش برای خوانندگان، به صورت داخلی به کتابخانه محتوای خود پیوند دهید. این لینک سازی انجمن ترافیک ارجاع ایجاد می کند و به ربات های جستجو در خزیدن صفحات جدید کمک می کند.

 

4. ارتباط بلاگر را انجام دهید

تماس مستقیم با وبلاگ نویسان و صاحبان سایت در فضای شما یک فرصت موثر، اما زمان بر است.

 

با تهیه لیستی از سایت ها، وبلاگ نویسان و تأثیرگذارانی که موضوعات مرتبط با شما را پوشش می دهند، شروع کنید. بدون ارسال هرزنامه از محتوای آنها بازدید کنید و با آنها درگیر شوید.

 

سپس ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده با ایده‌های محتوای مرتبط، یا مقالات و دارایی‌های جدید شما که ممکن است بخواهند در پست‌های آینده به آن‌ها ارجاع یا پیوند دهند، ایجاد کنید. مودبانه پیگیری کنید

 

هدف ایجاد روابطی است که پیوندهای سرمقاله را در ادامه راه به دست آورند. حتی یک نام تجاری سریع توسط یک مرجع کمک می کند. فقط ایمیل ها را کوتاه، غیرقابل فروش و مختص برندشان نگه دارید.

 

5. رفع بک لینک های شکسته

رفع لینک های شکسته به سایت شما ابتکار عمل را نشان می دهد. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

 

  • سایت هایی را پیدا کنید که به صفحات قدیمی یا حذف شده با استفاده از Linkody و دیگر چک کننده های بک لینک لینک داده شده اند.
  • با مهربانی تماس بگیرید و لینک خراب را به آنها اطلاع دهید، عذرخواهی کنید و محتوای مرتبط خود را برای جایگزینی آن ارائه دهید.

 

اکثر آنها با خوشحالی پیوند را به روز می کنند و به شما یک بک لینک تجدید می دهند. برای امتیازهای جایزه، می‌توانید پیوندهای شکسته را در صفحات معتبری که به سایت‌های رقیب پیوند می‌دهند، جستجو کنید. به جای آن پیشنهاد دهید آن را با محتوای خود جایگزین کنید.

 

6. اینفوگرافیک های پیوندی بسازید

اینفوگرافیک‌های چشم‌نواز هنوز هم وقتی در پلتفرم‌های بصری مانند اینستاگرام، پینترست و فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می‌شوند، تعداد زیادی لینک جذب می‌کنند.

 

کلید ایجاد یک اینفوگرافیک با داده ها یا بینش های منحصر به فرد است که در جای دیگر یافت نمی شود. سپس نام تجاری و پیوندهای خود را به سایت خود وارد کنید.

 

اینفوگرافیک خود را از طریق مسابقات رسانه های اجتماعی و کمپین های آگاهی برای ایجاد لینک تبلیغ کنید. فقط مطمئن شوید که ارزش واقعی را در مقابل فقط مطالب تبلیغاتی ارائه می دهد.

 

7. اهرم سازی لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یک عامل رتبه بندی اصلی است که اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال، این یکی از ساده‌ترین تاکتیک‌های ایجاد لینک است.

 

ساختار داخلی سایت خود را بررسی کنید و صفحات، پست‌ها یا دارایی‌هایی را که بر اساس ارتباط موضوعی به یکدیگر پیوند دارند، شناسایی کنید.

 

به عنوان مثال، می توانید پیوند دهید:

 

  • از یک پست وبلاگ گرفته تا یک صفحه خدمات مرتبط
  • از صفحات محصول گرفته تا راهنمای خرید مرتبط و محتوای وبلاگ
  • در میان منوهای پیمایش و پاورقی سایت

 

این امر ارتباط موضوعی بین محتوای شما را تقویت می کند و در عین حال اعتبار را در سراسر سایت شما منتقل می کند.

 

8. ایجاد لینک از طریق روابط عمومی آنلاین

انتشارات مطبوعاتی آنلاین هنوز برای ایجاد پیوندهای سریع و قرار گرفتن در معرض کار می کنند. کلید توزیع است. انتشارات را در سرویس‌های سیمی پولی مانند PRWeb پست کنید تا در میان جمع‌آورندگان اخبار پخش شود.

 

این پیوندهای اولیه را نشان می دهد. اما با ارائه داستان خود به صورت جداگانه در رسانه های آنلاین مرتبط، پیگیری کنید.

 

ایمن کردن پوشش مطبوعاتی در یک سایت محبوب در صنعت شما، یک لینک سرمقاله با ارزش بالا به دست می آورد. فقط مطمئن شوید که داستان شما واقعاً در مقابل فروش با حجاب نازک ارزش خبری دارد.

 

9. درخواست گواهینامه

ذکر نام تجاری مثبت در توصیفات مشتری فرصت های قابل پیوندی را ارائه می دهد.

 

به طور فعال از مشتریان خوشحال یک گواهی نامه بخواهید. سپس از آنها درخواست کنید که یک پیوند طبیعی به یک صفحه مرتبط مانند خدمات شما یا صفحه درباره ما در کلمات خود اضافه کنند. 

 

10. حامی رویدادها یا وبینارها

حمایت مالی رویداد درهای ساختمان پیوند محکم را باز می کند. به عنوان یک حامی یا مشارکت کننده، برای دریافت نام شرکت و پیوندی در تبلیغات رویداد در سایت، ایمیل ها و رسانه های اجتماعی آن ها مذاکره کنید.

 

به دنبال رویدادهای محلی و آنلاین مانند وبینارها در جایگاه خود باشید. بسیاری از آنها حامیان مالی را می پذیرند و امتیازات و تبلیغات ویژه ارائه می دهند.

 

11. محتوای قدیمی را تازه کنید

ارزش تازه کردن محتوای خود را برای ایجاد لینک دست کم نگیرید.

پست هایی با عملکرد خوب که بیش از یک سال از عمر آنها می گذرد، بگیرید. سپس به آنها یک عنوان به روز، پاراگراف مقدمه جدید، تصاویر اضافی و نکات دقیق تری بدهید که محتوا را دوباره به موقع می کند.

 

محتوای تازه شده را در رسانه های اجتماعی و به لیست ایمیل خود تبلیغ کنید. سودمندی بهبود یافته شانس خوبی برای جذب پیوندها و اشتراک‌گذاری‌های جدید دارد.

 

نتیجه

یک استراتژی ساخت لینک موثر مستلزم استفاده از لینک های ورودی برای افزایش اعتبار وب سایت و رتبه بندی جستجو است. با ایجاد دارایی‌های ارزشمند، ایمن‌سازی پست‌های مهمان، ایجاد تعامل با جامعه، انجام ارتباط با وبلاگ‌نویسان، و آدرس‌دهی پیوندهای شکسته/داخلی، وب‌سایت شما ترافیک ارجاعی با کیفیت بیشتری را در سال 2024 جذب می‌کند. به هر قیمتی از تاکتیک‌های پیوند دستکاری خودداری کنید. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها