تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 10:56
کد خبر : 229841

تایمر آبیاری؛ تمامی مزایا و کاربردهایی که باید بدانید

تایمر آبیاری؛ تمامی مزایا و کاربردهایی که باید بدانید

امروزه استفاده از تایمر آبیاری باتوجه‌به خشکسالی‌های گسترده، اهمیت میزان مصرف آب، گسترش سیستم‌های آبیاری اتوماتیک و افزایش جمعیت مناطق شهری، بسیار موردتوجه قرار گرفته است؛ علاوه‌بر اهمیت کنترل مصرف آب، برخی از محصولات نیز برای رشد مناسب و عدم تنش‌پذیری، نباید آب زیادی را در بازه‌های زمانی نامنظم دریافت کنند. صاحبان باغ‌ها و مزارع،

امروزه استفاده از تایمر آبیاری باتوجه‌به خشکسالی‌های گسترده، اهمیت میزان مصرف آب، گسترش سیستم‌های آبیاری اتوماتیک و افزایش جمعیت مناطق شهری، بسیار موردتوجه قرار گرفته است؛ علاوه‌بر اهمیت کنترل مصرف آب، برخی از محصولات نیز برای رشد مناسب و عدم تنش‌پذیری، نباید آب زیادی را در بازه‌های زمانی نامنظم دریافت کنند.

صاحبان باغ‌ها و مزارع، برای آن‌که بتوانند از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کنند و با حداقل میزان ممکن، به آب‌دهی منظم مزارع خود بپردازند، به خرید بهترین تایمر آبیاری خانگی و صنعتی روی آورده‌اند؛ ضمن این‌که افراد با تهیه تایمرهای آبیاری و تنظیم مناسب آن‌ها، می‌توانند آزادانه به دیگر امور خود مشغول شوند و در زمان تنظیم‌شده، آب‌دهی مناطق مختلف تحت پوشش صورت می‌گیرد.

مهم‌ترین مزایای تایمر آبیاری

استقبال چشم‌گیر باغ‌داران و کشاورزان از انواع تایمرهای آبیاری، موجب مطرح‌شدن نام این تجهیزات در بازارهای صنعتی شده است. در همین رابطه، برخی از اصلی‌ترین مزایای این تجهیزات عبارت‌اند از:

  1. جلوگیری از اتلاف آب: با پخش آب هوشمندانه و تنظیم‌شده، از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری خواهد شد.

  2. قیمت تایمر آبیاری: قیمت این تجهیزات به نسبت کارایی عالی آن‌ها، بسیار اقتصادی است.

  3. امکان تنظیم دقیق: به‌لطف تایمرها، به خوبی می‌توان تعداد دفعات، فواصل زمان دفعات و مدت آبیاری را مشخص کرد.

  4. عدم دخالت دست: انواع تایمر آبیاری بدون دخالت افراد و به‌صورت خودکار، فعالیت خود را شروع کرده و به پایان می‌رسانند؛ بدون آن‌که مرتکب اشتباهی شوند.

  5. رشد مناسب گیاه: طی آب‌دهی منظم و کافی، از یک‌سو گیاه از رشد مناسبی بهره می‌برد و از سوی دیگر، هیچ‌گونه تنشی به گیاه وارد نخواهد شد.

  6.  تطابق با سیستم‌های مختلف: گاها بسته به وسعت مزارع و نوع گیاهان، مدت آبیاری طولانی‌تر است. در چنین شرایطی می‌توان از تایمرهای مکانیکی استفاده کرد. البته گاها در گلخانه‌ها برای آبیاری‌های چندین ثانیه‌ای و ظریف، از سیستم‌های مهپاش استفاده می‌شود که در این حالت، تایمرهای دیجیتالی گزینه مناسبی خواهند بود.

  7. امکان کار راحت با آن‌هارابط کاربری آسان و امکان تنظیم ساده زمان‌ها و مرتبه‌های آبیاری، از ویژگی‌های بارز این تجهیزات است.

  8. قابلیت تنظیم از راه دور تایمرهابسته به شرایط محل نصب، این دستگاه‌ها ممکن است در ارتفاع‌های بالاتر از دست انسان‌ها قرار گیرند. در چنین شرایطی اگر از تایمرهای بلوتوث‌دار استفاده کنید، به راحتی از طریق اپلیکیشن‌های اختصاصی آن‌ها، می‌توانید به تنظیم زمان آبیاری تایمرها بپردازید.

ضمنا بایستی اشاره کرد که این تجهیزات دارای شرایط نصب بسیار آسانی هستند.

نقش تایمرها در سیستم آبیاری اتوماتیک

انواع تایمرهای آبیاری، به‌عنوان نبض تپنده سیستم‌های آبیاری خودکار محسوب می‌شوند. میزان اهمیت به‌کارگیری بهترین تایمر آبیاری، به حدی است که در واقع این قطعه تعیین می‌کند که فرآیند آب‌دهی به گل‌ها و گیاهان، هر چند دقیقه یک‌بار صورت پذیرد و در هر مرتبه، فرآیند آب‌دهی به اراضی یا ردیف خاصی از گیاهان، چه مدت طول بکشد. ماهیت عملکردی تایمرها و سیستم‌های آبیاری قطره‌ای در عدم اتلاف آب، هم‌راستاست و با یکدیگر، ترکیب مناسبی را برای کنترل میزان مصرف آب و آبیاری هدف‌مند گیاهان تشکیل می‌دهند.

کاربردهای انواع تایمر آبیاری خانگی و صنعتی

انواع تایمرهای آبیاری خانگی و صنعتی، دارای کاربردهای گسترده‌ای هستند؛ در حقیقت بسته به نوع تایمرها و مکان نصب آن‌ها، نوع استفاده از تایمرها نیز متفاوت خواهد بود:

  • مدل‌های خانگیاز تایمرهای خانگی جهت تنظیم دفعات و مدت آبیاری گیاهان خانگی در حیاط و باغ‌های شخصی، گیاهان تراس‌ها، اجزای گیاهی روف گاردن‌ها، گرین وال‌های طبیعی و … استفاده می‌شود؛ بنابراین در صورت نبودن افراد در خانه یا رفتن به مسافرت، هیچ نگرانی برای آب‌دهی به‌موقع به گل‌ها و گیاهان وجود نخواهد داشت.

  • کاربرد تایمر آبیاری صنعتیاین مدل‌ها برای بهره‌وری هرچه بیشتر از آب و عدم اتلاف آن، هنگام آبیاری مزارع کشاورزی، گلخانه‌ها، باغ‌های بزرگ، اراضی کشت ردیفی صیفی‌جات و … به‌کار گرفته می‌شوند.

تایمرهای آبیاری غیرخانگی، معمولا با قیمت بیشتری عرضه شده و دارای قدرت کارکردی بیشتری خواهند بود. تولیدکنندگان مطرحی در سراسر جهان، به طراحی و ساخت انواع تنظیم‌گرهای زمان آبیاری مشغول هستند.

انتخاب بهترین تایمر آبیاری

جهت انتخاب بهترین تایمرهای آبیاری، بایستی به شناخت برترین برندهای تولیدکننده پرداخت. به‌طور کلی به‌لحاظ کیفیت کارکردی، میزان دوام و به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین، برندهایی نظیر: هانتر، اوربیت، آکوآ، بکو، راشیو، رین برد و …، دارای وضعیت مطلوب‌تری در تولید این تجهیزات هستند. نکته مشترک در میان تمامی برندهای مطرح تولیدکننده، استفاده از باتری‌های کم‌مصرف در این تجهیزات است.

لازم به‌ذکر است که به‌عقیده بسیاری از کارشناسان، انواع تایمرهای آبیاری اوربیت که در ۲ گونه «تک خروجی» و «دو خروجی» تولید می‌شوند، عملکرد بهتر و مطمئن‌تری نسبت به رقبای خود دارند. این سیستم‌ها با در اختیار داشتن مونیتور کوچک، به‌صورت دیجیتال کار می‌کنند و می‌توان پروگرم‌های متعددی را برای آن‌ها تعریف کرد.

خرید تایمرهای آبیاری باکیفیت از مجموعه آب نیرو

مجموعه معتبر  همواره به پشتوانه استخدام مهندسین توانمند و کارشناسان برجسته و بهره‌گیری از دانش و تجربه بالا، ارائه انواع محصولات حوزه آب و تجهیزات صنعتی همانند: تایمرهای آبیاری، پمپ کارواش، پمپ‌های لجن‌کش، کمپرسور باد و هوای فشرده، سنسورهای آبیاری، انواع شیرهای برقی، مدل‌های مختلف پمپ آب، دیزل ژنراتور، مه پاش مرغداری و … را در دستور کار خود قرار داده است. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی و اطلاع یافتن از شرایط قیمت تایمر آبیاری و دیگر محصولات صنعتی، قادر هستید تا با متخصصین  تماس حاصل کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn