تاریخ انتشار : یکشنبه 5 نوامبر 2023 - 15:18
کد خبر : 227393

Canalys: فروش گوشی های هوشمند هند در سه ماهه سوم 3 درصد کاهش یافت، سامسونگ رهبری را حفظ کرد

Canalys: فروش گوشی های هوشمند هند در سه ماهه سوم 3 درصد کاهش یافت، سامسونگ رهبری را حفظ کرد

به گزارش نیوز اسکای و به نقل از گادگتس366 گزارش جدید شرکت تحقیقات بازار Canalys نشان می دهد که محموله های گوشی های هوشمند در هند در دوره جولای تا سپتامبر (سه ماهه سوم) در سال 2023 3 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. علیرغم سقوط، سامسونگ همچنان با 7.9 میلیون محموله و

India Smartphone Shipments Fall 3 Percent YoY in Q3, Samsung Retains Leadership: Canalys

به گزارش نیوز اسکای و به نقل از گادگتس366 گزارش جدید شرکت تحقیقات بازار Canalys نشان می دهد که محموله های گوشی های هوشمند در هند در دوره جولای تا سپتامبر (سه ماهه سوم) در سال 2023 3 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. علیرغم سقوط، سامسونگ همچنان با 7.9 میلیون محموله و 18 درصد سهم بازار، پیشتاز بازار گوشی های هوشمند است. این شرکت کره جنوبی سری گلکسی S23 خود را در اوایل سال جاری عرضه کرد و ظاهراً گوشی های پرچمدار به رشد سهم بازار آن کمک کرده اند. شیائومی در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن دیگر برندهای چینی گوشی‌های هوشمند از جمله Vivo، Realme و Oppo در 5 مکان برتر قرار دارند. پیش بینی می شود فروش جشنواره های آتی و افزایش اعتماد مصرف کننده منجر به رشد مثبت در ماه های آینده شود.

شرکت تحلیلی Canalys در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال 2023، 43 میلیون گوشی هوشمند در هند فروخته شده است. این رقم نشان دهنده کاهش 3 درصدی در فروش سالانه است.

سامسونگ با پیروی از روندهای گذشته، سهم عمده‌ای از فروش گوشی‌های هوشمند هند را به خود اختصاص داد و جایگاه برتر خود را در سه‌ماهه سوم با سهم بازار 18 درصد و فروش 7.9 میلیون دستگاه حفظ کرد. شیائومی با فروش 7.6 میلیون دستگاه به جایگاه دوم رسید. این برند چینی 21 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است که عمدتاً با عرضه مدل های مقرون به صرفه 5G آن تامین می شود. Vivo با 7.2 میلیون محموله و 16 درصد سهم بازار سوم شد. دیگر شرکت‌های تابعه BBK، Realme و Oppo به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. Realme 5.8 میلیون دستگاه فروخته و 14 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است، در حالی که Oppo 4.4 میلیون دستگاه عرضه کرده و 12 درصد از سهم بازار را دریافت کرده است.

Canalys خاطرنشان می کند که برندها مجموعه محصولات جشن خود را با تمرکز بر بخش گوشی های هوشمند 5G مقرون به صرفه تبلیغ کردند. شیائومی با عرضه مدل‌های مقرون‌به‌صرفه مانند Redmi 12 5G و Poco M6 Pro 5G، مجموعه 5G خود را گسترش داد و به رشد پیشنهادات 5G در خط تولید خود کمک کرد. ریلمی همچنین با مدل های Realme 11x 5G و Realme 11 5G خود در بازار مورد توجه قرار گرفت. برندهایی مانند موتورولا، اینفینیکس و تکنو نیز حجم محدودی را از طریق دستگاه‌های 5G مقرون به صرفه جدید خود تولید کردند.

طبق این گزارش، بخش گوشی های هوشمند پریمیوم نیز در سه ماهه اخیر شاهد رشد قوی بوده است. فروش سری گلکسی اس 23 سامسونگ و آیفون 14 و آیفون 13 اپل در طول فروش جشن افزایش یافت که ناشی از پیشنهادات فروش آنلاین بود.

Canalys مشاهده می کند که افزایش اعتماد مصرف کننده و راه اندازی گوشی های جدید احتمالا به بازار کمک می کند تا به سمت بهبود تدریجی حرکت کند. سانیام چاوراسیا، تحلیلگر ارشد Canalys گفت: «با وجود اینکه بازار در نیمه دوم اعتماد مصرف‌کننده را به دست می‌آورد، راه بهبود با نگرانی‌های اقتصادی جهانی با چالش مواجه خواهد شد. “رشد در سال 2024 به عوامل اقتصاد کلان نامشخص، به ویژه بر بخش آسیب پذیر سطح ورودی بستگی دارد. با این حال، اقتصاد هند در برابر شوک های ناگهانی ناشی از این متغیرها نسبتا انعطاف پذیر است و برندها در حال تطبیق با پویایی بازار هستند. برای حفظ سهم بازار، فروشندگان باید کاهش فشار کانال و ایجاد یک سبد محصولات ناب را در اولویت قرار دهند. آنها باید “مدل های قهرمان” را در هر بخش قیمت داشته باشند و در عین حال موجودی های متعادل را در کانال ها حفظ کنند.”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها