تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 10:57
کد خبر : 231023

فیلم کتاب سبز

دانلود فیلم Green Book 2018 – دانلود فیلم

دانلود فیلم Green Book 2018 – دانلود فیلم
دانلود فیلم Green Book 2018 فیلم کتاب سبز یک فیلم زندگینامه‌ای کمدی-درام آمریکایی به کارگردانی پیتر فارلی است.

دانلود فیلم Green Book 2018 فیلم کتاب سبز یک فیلم زندگینامه‌ای کمدی-درام آمریکایی به کارگردانی پیتر فارلی است. این فیلم با بازی ویگو مورتنسن و ماهرشالا علی، الهام گرفته از داستان واقعی تور ۱۹۶۲ در جنوب عمیق توسط دان شرلی، پیانیست آمریکایی آفریقایی تبار و فرانک “تونی لیپ” بازیگر ایتالیایی آمریکایی و بعدا فرانک “تونی لیپ” واللونگا است که به عنوان راننده و محافظ شرلی خدمت می کرد. . این فیلم توسط فارلی در کنار پسر لیپ، نیک واللونگا و برایان هیز کوری نوشته شده است، این فیلم بر اساس مصاحبه‌های لیپ و شرلی و همچنین نامه‌هایی است که لیپ به همسرش نوشته است. نام این کتاب از کتاب سبز رانندگان سیاهپوست گرفته شده است، کتابی راهنمای مسافران آفریقایی آمریکایی که توسط ویکتور هوگو گرین در سال ۱۹۳۶ تأسیس شد و تا سال ۱۹۶۶ منتشر شد.

دانلود فیلم با زیرنویس چسبیده اینجا کلیک کنید

دانلود فیلم Green Book 2018 - دانلود فیلم

دانلود Green Book 2018 در برانکس در سال ۱۹۶۲، تونی لیپ، جست‌وجوگر ایتالیایی آمریکایی، به دنبال شغل جدید می‌گردد، در حالی که کوپاکابانا برای بازسازی بسته است. او به مصاحبه با دکتر دان شرلی، یک پیانیست آمریکایی آفریقایی تبار که به یک راننده برای تور کنسرت هشت هفته ای خود در غرب میانه و جنوب عمیق نیاز دارد، دعوت شده است. دان تونی را با قدرت مراجعش استخدام می کند. آنها تصمیم دارند در شب کریسمس به شهر نیویورک بازگردند. برچسب ضبط دان به تونی نسخه‌ای از کتاب سبز رانندگان سیاهپوست را می‌دهد، راهنمای مسافران آفریقایی-آمریکایی برای یافتن متل‌ها، رستوران‌ها و ایستگاه‌های سوختی که در جنوب جیم کرو به آنها خدمت می‌کنند.

تونی و دان در ابتدا با هم درگیر می شوند زیرا تونی احساس ناراحتی می کند که از او خواسته می شود با ظرافت بیشتری عمل کند، در حالی که دان مغرور از عادات تونی ناراضی است. با پیشروی تور، تونی تحت تأثیر استعداد دان در پیانو قرار می گیرد و به طور فزاینده ای از رفتار تبعیض آمیز که دان از میزبانان خود و عموم مردم در زمانی که روی صحنه نیست دریافت می کند، وحشت زده می شود. در لوئیزویل، کنتاکی، گروهی از مردان سفیدپوست قبل از اینکه تونی او را نجات دهد، دان را در یک بار مورد ضرب و شتم قرار می دهند و جان او را تهدید می کنند. او به دان دستور می دهد که برای بقیه تور بدون او بیرون نرود.

دانلود فیلم کتاب سبز ۲۰۱۸ در طول سفر، دان به تونی کمک می کند تا نامه های شیوا و شیوا برای همسرش بنویسد که او را عمیقاً متاثر می کند. تونی دان را تشویق می کند تا با برادر جدا شده اش ارتباط برقرار کند، اما دان مردد است و مشاهده می کند که به دلیل زندگی حرفه ای و دستاوردهایش منزوی شده است. دان بعداً در یک برخورد با یک مرد سفیدپوست در یک استخر پیدا می شود و تونی برای جلوگیری از دستگیری او به افسران رشوه می دهد. در می سی سی پی، این دو پس از اینکه افسران پلیس اواخر شب آنها را در یک شهر غروب آفتاب می کشند، دستگیر می شوند و تونی پس از توهین به یکی از افسران مشت می زند. در حالی که دان در زندان است، از وکیل خود می خواهد و به جای آن از تماس تلفنی برای تماس با دادستان کل رابرت اف کندی استفاده می کند، که فرماندار و افسران پلیس را برای آزادی این دو تحت فشار قرار می دهد. هنگامی که آنها آزاد می شوند و به جاده باز می گردند، دان تونی را به خاطر اعمال ناپسندش سرزنش می کند، و بحث شدیدی در مورد روابط نژادی و شایسته سالاری شروع می شود، که طی آن دان ابراز ناامیدی می کند که احساس می کند به دلیل رفتارهایش توسط جامعه سیاه پوست طرد شده است در حالی که جامعه سفیدپوستان یا با او بدرفتاری می کند یا از او استفاده می کند تا خود را روشن فکر نشان دهد. این دو در نهایت یک هتل برای شب پیدا می کنند و موفق به آشتی می شوند.

دانلود Green Book 2018 - دانلود فیلم

فیلم Green Book 2018 در شب آخرین اجرای دان در بیرمنگام، آلاباما، از ورود او به اتاق ناهار خوری فقط سفیدپوستان کلوپ کشوری که در آن برای اجرا استخدام شده است، خودداری می شود. تونی مالک را تهدید می کند و دان از بازی کردن امتناع می ورزد زیرا آنها از ارائه خدمات به او در اتاق با تماشاگرانش خودداری می کنند. تونی و دان محل را ترک می کنند و در عوض در یک کلوپ بلوز سیاه پوست شام می خورند، جایی که دان با پیانو به گروه می پیوندد. این زوج در تلاش برای بازگشت به خانه تا شب کریسمس به سمت شمال می روند اما در یک کولاک گرفتار می شوند. سپس آنها یک بار دیگر توسط یک افسر پلیس کشیده می شوند. از نگرانی آنها در مورد برخورد یکسان، هر دو متعجب می شوند که افسر معلوم می شود دوستانه است و فقط آنها را می کشد زیرا متوجه شده بود یکی از لاستیک های آنها پنچر شده است. سپس افسر به آنها کمک می کند تا لاستیک را تعمیر کنند و آنها می توانند آن را به خانه برسانند. تونی از دان دعوت می کند تا با خانواده اش شام بخورد، اما دان قبول نمی کند. دان که تنها در خانه نشسته است، نظر خود را تغییر می‌دهد و به خانه تونی باز می‌گردد، جایی که خانواده بزرگ تونی با استقبال گرم و شگفت‌انگیزی مواجه می‌شود.

دانلود کتاب سبز ۲۰۱۸ کارت‌های عنوان پایانی عکس‌های واقعی دان و تونی را نشان می‌دهند. بیان می کند که دان به تور و ساخت موسیقی ادامه داد، در حالی که تونی به کار خود در کوپاکابانا بازگشت و آنها تا زمانی که در سال ۲۰۱۳ چند ماه از هم جدا شدند با هم دوست بودند.

فیلم Green Book 2018 - دانلود فیلم

فیلم کتاب سبز ۲۰۱۸ در جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس ۳۶۳ نقد، با میانگین امتیاز ۷.۲/۱۰، دارای ۷۷% محبوبیت است. اجماع انتقادی این وب‌سایت چنین است: «کتاب سبز مخاطبان را در مسیری فوق‌العاده آرام از میان موضوعات پر از دست‌انداز قرار می‌دهد، اگرچه اجرای ماهرشالا علی و ویگو مورتنسن عمق لازم را می‌افزاید». در متاکریتیک، فیلم بر اساس ۵۲ منتقد، میانگین وزنی ۶۹ از ۱۰۰ امتیاز را به دست آورده است که نشان دهنده «نقدهای عموماً مطلوب» است. تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی CinemaScore به فیلم نمره متوسط کمیاب «A+» را در مقیاس A+ تا F دادند، در حالی که PostTrak گزارش داد که تماشاگران فیلم ۹۱ درصد امتیاز مثبت به آن دادند و ۸۰ درصد گفتند که قطعاً آن را توصیه می‌کنند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn