دانلود زیرنویس فیلم The Roots of Heaven 1958 – بلو سابتایتل
دانلود زیرنویس فیلم The Roots of Heaven 1958 یک فیلم ماجراجویی آمریکایی محصول ۱۹۵۸ است که برای فاکس قرن بیستم به کارگردانی جان هیوستون و تهیه کنندگی داریل اف زانوک ساخته شده است. فیلمنامه رومن گری و پاتریک لی فرمور بر اساس رمانی به همین نام اثر رومن گری برنده جایزه گنکور در سال ۱۹۵۶ است. در این فیلم، ارول فلین، ژولیت گرکو، تروور هاوارد، ادی آلبرت، اورسون ولز، پل لوکاس، هربرت لوم و گرگوار اصلان ایفای نقش میکنند. هیوستون بعداً گفت که Roots of Heaven “میتوانست فیلم بسیار خوبی باشد. و تا حد زیادی به خاطر من اصلاً فیلم خوبی نبود.”
برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید
زیرنویس فیلم The Roots of Heaven 1958 در آفریقای استوایی فرانسه، مورل، دوستدار محیط زیست صلیبی، تلاش می کند تا فیل ها را از انقراض به عنوان نمادی ماندگار از آزادی برای همه بشریت حفظ کند. مینا، مهماندار کلوپ شبانه، و فورسایت، یک افسر ارتش بریتانیایی رسوایی که امیدوار است خود را نجات دهد، به او کمک می کنند.
فاکس قرن بیستم در آوریل ۱۹۵۷ حقوق فیلم را به قیمت بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار خریداری کرد. این رمان بیش از ۳۰۰۰۰۰ نسخه در اروپا فروخته بود، اما هنوز در ایالات متحده منتشر نشده بود، جایی که تبدیل به پرفروش شد. در ماه مه، داریل اف. زانوک اعلام کرد که فیلم را به طور مستقل برای فاکس تولید خواهد کرد (او برای ساخت فیلم با استودیو قرارداد بسته بود) و از جان هیوستون می خواست که کارگردانی کند. زانوک گفت که موضوع فیلم “ساده است… مردی به این نتیجه می رسد که اگر از کشتن مردم دست نکشیم خودمان را نابود می کنیم.” و می فرماید: «چرا از بزرگترین اصحاب روی زمین، فیل ها که تنها دشمنشان انسان است، شروع نکنیم؟» بعداً افزود:
هیوستون با پرداخت هزینه ای که او آن را “کمی بالاتر” از ۳۰۰۰۰۰ دلار توصیف کرد، موافقت کرد. هیوستون در مورد کنایهای که شکارچی بازی بزرگی مانند هیوستون در حال ساخت فیلمی درباره یک محافظ فیل مبارز است، گفت: “بر خلاف تصور رایج، من هرگز فیلی را به اندازه کافی بزرگ ندیدم که گناه کشتن یکی را توجیه کند.” کنگو بلژیک در اواخر سال ۱۹۵۷ برای جاسوسی مکانها.
زیرنویس The Roots of Heaven 1958 ویلیام هولدن به عنوان یک احتمال برای قسمت اصلی مورل، و همچنین جیمز میسون ذکر شد. هولدن میخواست این نقش را بازی کند، اما او با پارامونت قرارداد داشت، که به او اجازه ساخت فیلم را نمیداد مگر اینکه قرارداد دیگری امضا کند، اما او نپذیرفت.
نقش اصلی را ترور هاوارد بر عهده گرفت. ارول فلین برای ایفای نقش پشتیبانی کلیدی امضا کرد، اما بالاترین صورت حساب به او داده شد. فلین بازیگران نمایشنامه استاد تورنفیلد را ترک کرد تا در این فیلم ظاهر شود. فلین و جان هیوستون بیش از یک دهه قبل از آن در یک مهمانی هالیوود با هم دعوا کرده بودند.
ژولیت گرکو، که در نسخه زانوک از The Sun also Rises ظاهر شده بود و معشوق او شد، به عنوان نقش اول زن قرارداد امضا کرد. ادی آلبرت و پل لوکاس بازیگران اصلی را تکمیل کردند. اورسن ولز برای یک نقش کوتاه قرارداد امضا کرد.
تیراندازی عمدتاً در مکانی در آفریقای استوایی فرانسه طی پنج ماه در کنگو بلژیک و چاد در شمال کامرون، جایی که فیلها در آن قرار داشتند، انجام شد. بازیگران و گروه از گرما، مالاریا و سایر بیماری های گرمسیری رنج می بردند. درجه حرارت به طور معمول در روز به ۱۳۴ درجه فارنهایت (۵۷ درجه سانتیگراد) و در شب به ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) می رسد و مردم چهار یا پنج بار در شب دوش می گیرند. برخی از روزها نیاز به چهار ساعت رانندگی تا محل و برگشت داشت و تمام آب با هواپیما به مجموعه منتقل می شد. ژولیت گرکو به یک بیماری جدی مبتلا شد و شرکت ۹۰۰ تماس بیمار از یک بازیگر و خدمه ۱۲۰ نفره را گزارش کرد. فلین در زندگی نامه خود با نام My Wicked, Wicked Ways (1959) با محبت به چالش های مکان اشاره کرد.
زانوک گفت: «من دیگر هرگز در آنجا عکسی نمیسازم» اما او مفتخر بود که «در کل تصویر یک خط دوبله، صفحه شفاف یا فرآیندی وجود ندارد». سپس این واحد برای فیلمبرداری استودیویی به پاریس نقل مکان کرد. در آنجا، گرکو با عود بیماری خود بیمار شد. فلین همچنین عود مالاریا را داشت که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت.
ولز نقش خود را طی دو روز در یک استودیوی پاریس فیلمبرداری کرد. نرخ او به طور معمول ۱۵۰۰۰ دلار بود، اما به او پولی پرداخت نشد، زیرا او می خواست متقابل زانوک را برای کمک به ولز در تامین مالی اتللو (۱۹۵۲) جبران کند.
هیوستون بعداً گفت: “هنوز نمیخواهم دوباره با یک تهیهکننده کار کنم، اما اگر مجبور بودم، مطمئناً داریل را انتخاب میکردم. او در تمام این مدت بسیار خوب، همکاریکننده و شایسته بود.” گفت که او “کاملاً مسئول بدی The Roots of Heaven است. من واقعاً می خواستم آن را بسازم و داریل زانوک همه چیز و هرکسی را که می خواستم به دست آورد. اما من فیلمنامه را توسط شخصی انجام دادم که هرگز ساخته نشده بود. قبلاً، و بد بود. در آن زمان بازیگران، گروه و من در آفریقا بودیم؛ برای برگشتن خیلی دیر شده بود، ما میتوانستیم هنگفتی را برای هیچ خرج میکردیم، بنابراین جلو رفتیم و بهترین کار را انجام دادیم.»
لس آنجلس تایمز نوشت که «جان هیوستون ممکن است بیش از آن چیزی که بتواند در «ریشههای بهشت» بجود گاز گرفته باشد، اما بسیاری از آنها باعث جویدن متفکرانه میشوند… گاهی اوقات برای واقعی بودن بیش از حد عجیب به نظر میرسد. بوسلی کروتر در نیویورک تایمز نوشت که «دو سوم اول «ریشههای بهشت»… به نظر یک فیلم ماجراجویی بالقوه است» اما «یک سوم پایانی فیلم به پایان میرسد». نتیجهگیری «ناامیدکنندهتر – و در واقع به طرز عجیبی شگفتانگیزتر است زیرا عناصر، تا این مرحله، به زیبایی تحت کنترل به نظر میرسند».
فیلمینک این فیلم را «احتمالاً اولین فیلم استودیویی با بودجه کلان درباره یک تروریست بومگردی (مگر اینکه فیلمهای تارزان را حساب کنید) نامیده است.»