تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1402 - 12:33
کد خبر : 219324

سامسونگ فروش گوشی های هوشمند خوبی را در سه ماهه اول ثبت کرده است، اما سود کلی به شدت کاهش یافته است

سامسونگ فروش گوشی های هوشمند خوبی را در سه ماهه اول ثبت کرده است، اما سود کلی به شدت کاهش یافته است

به گزارش نیوز اسکای و به نقل از gsmarena سامسونگ گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول ۲۰۲۳ منتشر کرد و همانطور که دستورالعمل هشدار داده بود سود به سطوحی کاهش یافته است که در ۱۵ سال گذشته مشاهده نشده است. سود عملیاتی بین ژانویه و مارس سالانه ۱۸ درصد کاهش یافت، در حالی

به گزارش نیوز اسکای و به نقل از gsmarena سامسونگ گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول ۲۰۲۳ منتشر کرد و همانطور که دستورالعمل هشدار داده بود سود به سطوحی کاهش یافته است که در ۱۵ سال گذشته مشاهده نشده است.

Samsung posts solid smartphone sales in Q1, but overall profits plummet

سود عملیاتی بین ژانویه و مارس سالانه ۱۸ درصد کاهش یافت، در حالی که سود از ۱۴.۱۲ تریلیون KRW به ۰.۶۴ تریلیون KRW کاهش یافت – کاهش خیره کننده ۹۵٪.

سامسونگ انتظار دارد تقاضای جهانی در نیمه دوم سال افزایش یابد که به بهبود آن کمک خواهد کرد.

Samsung fortifies smartphone sales positions in Q1 despite horrific overall results

بخش تجربه تلفن همراه که مسئول گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های هوشمند است، کمترین آسیب را در این سه‌ماهه بی‌نظیر داشته است. فروش نسبت به سال قبل ۲% کاهش یافت اما در سه ماهه ۲۲% افزایش یافت. کسب و کار شبکه که بخشی از همان بخش است به دلیل ضعف در بازارهای بزرگ خارج از کشور مانند آمریکای شمالی و جنوب غربی آسیا ضربه کمی خورد، اما سود عملیاتی در واقع هم به صورت سه ماهه و هم سالانه افزایش یافت.

افزایش فروش سه ماهه را می‌توان به عرضه مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند ممتاز – سری Galaxy S23، با عملکرد ویژه S23 Ultra نسبت داد. علاوه بر این، تلاش هایی برای بهبود کارایی عملیاتی انجام شد.

Samsung fortifies smartphone sales positions in Q1 despite horrific overall results

این شرکت تأیید کرد که کاهش در تجارت حافظه و نیمه هادی به دلیل تقاضای ضعیف و تعدیل موجودی از سوی مشتریان است. تجارت صفحه نمایش نیز تحت تأثیر قرار نگرفت زیرا بازار پنل های تلفن همراه کاهش یافت، در حالی که تجارت پنل های بزرگ اندکی ضرر را کاهش داد. همچنین به دلیل قدرت وون کره در برابر دلار آمریکا، تأثیر منفی، عمدتاً در تجارت قطعات وجود داشت.

انتظار می رود روند فعلی بازار در سه ماهه بعدی که در ژوئن به پایان می رسد ادامه یابد. بخش DS بر تقویت فرآیند ۲ نانومتری مبتنی بر دروازه همه جانبه (GAA) تمرکز خواهد کرد و در عین حال تقاضا برای DDR، LPDDR5X و سایر محصولات سطح بالا را برآورده خواهد کرد. بهره وری هزینه نیروی محرکه دیگری برای سازنده کره ای در سه ماهه دوم خواهد بود که باید سودآوری را هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت بهبود بخشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn