تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1402 - 12:28
کد خبر : 219322

SUV تمام برقی Maserati Grecale Folgore در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد

SUV تمام برقی Maserati Grecale Folgore در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد

به گزارش نیوز اسکای و به نقل از arenaev پس از اینکه مازراتی GranTurismo Folgore به اولین مازراتی تمام الکتریکی تبدیل شد (اگرچه Grecale قبلاً معرفی شده بود)، این شرکت نمایشگاه خودرو شانگهای را برای اولین نمایش SUV الکتریکی خود انتخاب کرد. Grecale Folgore بالاخره اینجاست، پس بیایید دریابیم درباره چیست. بیایید ابتدا اعداد مهم

به گزارش نیوز اسکای و به نقل از arenaev پس از اینکه مازراتی GranTurismo Folgore به اولین مازراتی تمام الکتریکی تبدیل شد (اگرچه Grecale قبلاً معرفی شده بود)، این شرکت نمایشگاه خودرو شانگهای را برای اولین نمایش SUV الکتریکی خود انتخاب کرد. Grecale Folgore بالاخره اینجاست، پس بیایید دریابیم درباره چیست.

All-electric SUV Maserati Grecale Folgore debuts at Shanghai Auto Show

بیایید ابتدا اعداد مهم را کنار بگذاریم – توان کل ۴۱۰ کیلووات (۵۵۰ اسب بخار) و گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر برای منجنیق کردن این SUV از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها در ۴.۱ ثانیه کافی است. حداکثر سرعت به ۲۲۰ کیلومتر در ساعت (۱۳۷ مایل در ساعت) محدود شده است و به لطف بسته باتری ۱۰۵ کیلووات ساعتی، برد دارای گواهی WLTP 500 کیلومتر (۳۱۱ مایل) است.

بنابراین، Maserati Grecale Folgore جدید، نکات زیادی را در مورد عملکرد به میان می‌آورد. فضای داخلی مازراتی واقعی است – مواد مجلل، جزئیات پیچیده، تجربه ای واقعی که تولیدکنندگان زیادی نمی توانند به آن دست یابند. هیچ صفحه نمایش بزرگی وجود ندارد که در صورت شما فریاد بزند – بله، در مجموع سه صفحه نمایش وجود دارد، اما کاملاً کاربردی است و هرگز از آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد منحرف نمی شود.

All-electric SUV Maserati Grecale Folgore debuts at Shanghai Auto Show

البته، مازراتی، مانند هر خودروسازی این روزها، از مواد جدید و بازیافتی استفاده می کند – این پیام واضح است: با قدرت الکتریکی مسئولیت می آید. پارچه جدید ECONYL از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده و قطعات پارچه و فرش هایی که در غیر این صورت به محل دفن زباله می رفتند ساخته شده است. اکنون آنها به مواد لوکس جدید تبدیل شده اند و ما نمی توانیم از آن خوشحال باشیم.

سیستم اطلاعات سرگرمی توسط صفحه نمایش لمسی اصلی ۱۲.۳ اینچی ارائه می شود و در زیر آن یک پنل کنترل لمسی ۸.۸ اینچی دیگر برای تمام عملکردهای مربوط به خودرو وجود دارد. راننده یک دسته ابزار اختصاصی ۱۲.۳ اینچی و یک HUD تعاملی جدید دریافت می کند. ساعت معروف مازراتی اکنون دیجیتال و تعاملی است و می تواند اطلاعات مختلفی را در صورت نیاز نمایش دهد. علیرغم همه نمایشگرها، مازراتی به نوعی توانست آن را ساده نگه دارد و هیچ تصوری از غرق شدن وجود ندارد – همه اینها به جای گرفتن ردیف اول نقش مکمل را ایفا می کند.

All-electric SUV Maserati Grecale Folgore debuts at Shanghai Auto Show

چهار حالت رانندگی از طریق ضامن فرمان در دسترس است. دکمه آبی رنگ Grecal را روشن و خاموش می کند و حلقه نقره ای اطراف آن بین حالت های رانندگی Max Range، GT، Sport و Off-Road جابجا می شود. مازراتی دوباره موفق شد یک عملکرد ساده را به یک تجربه بسیار لمسی تبدیل کند.

Grecale Folgore نمونه خوبی است در حالی که اول نبودن در بازار نتیجه می دهد. باتری هوشمندانه‌اش را در نظر بگیرید – معماری ۴۰۰ ولتی است، بنابراین نه کرم‌دلا کرم و با این حال با آخرین فناوری‌ها همراه است. دارای پیش تهویه خودکار است، هنگامی که ماشین به شارژر DC نزدیک می شود، بدون نیاز به دخالت راننده، باتری را گرم می کند. ماشین بهترین مسیر را با در نظر گرفتن شارژرهای برقی محاسبه می‌کند، بنابراین هیچ شانسی برای تمام شدن آب وجود ندارد.

All-electric SUV Maserati Grecale Folgore debuts at Shanghai Auto Show

شاسی Grecale الکتریکی جدید به طور خاص برای درایو الکتریکی طراحی شده است. هر دو ساب فریم جلو و عقب با بوش های چند مرحله ای الاستیک از بدنه جدا شده اند و سیستم تعلیق بادی استاندارد است. به آن چرخ‌های اختیاری ۲۱ اینچی اضافه کنید تا ظاهری عالی داشته باشید یا رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد را برای راحتی بیشتر نگه دارید – هر کدام را که انتخاب کنید، هر بار که با این وسیله رانندگی می‌کنید، تجربه‌ای خواهید داشت.

در نهایت، Grecale دارای Apple CarPlay و Android Auto داخلی و البته بی سیم است. علاوه بر این، نسخه‌های بازار چین نیز دارای WeChat داخلی هستند و یک شارژر بی‌سیم برای دو گوشی وجود دارد – که در مورد یک راه‌اندازی کامل صحبت می‌کند.

All-electric SUV Maserati Grecale Folgore debuts at Shanghai Auto Show

مازراتی می خواهد Grecale Folgore سال آینده به فروش برسد و تمام بازارها را برای ورود آن آماده می کند. چین بازار بسیار مهمی برای این شرکت است و از این رو نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش درآمد. ما هنوز قیمت آن را نمی دانیم، اما از آنجایی که Grecale رقیب طبیعی پورشه ماکان الکتریکی جدید است، می توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت آنها مشابه باشد. اگرچه تجربیات دیگر نمی توانست متفاوت باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn