تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 22:19
کد خبر : 152220

ژنرال مک مستر: لزومی ندارد آمریکا ابهام استراتژیک درباره تایوان را تغییر دهد

ژنرال مک مستر: لزومی ندارد آمریکا ابهام استراتژیک درباره تایوان را تغییر دهد

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا به قانونگذاران آمریکایی گفت، واشنگتن نیازی ندارد که سیاست “ابهام استراتژیک” خود در قبال تایوان را به یک تضمین دفاعی صریح تغییر دهد. او همچنین خواستار حضور نظامی قوی‌تر در این منطقه برای مقابله قاطع با عملیات‌های ‌پکن شد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، ژنرال

ژنرال مک مستر: لزومی ندارد آمریکا ابهام استراتژیک درباره تایوان را تغییر دهد

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا به قانونگذاران آمریکایی گفت، واشنگتن نیازی ندارد که سیاست “ابهام استراتژیک” خود در قبال تایوان را به یک تضمین دفاعی صریح تغییر دهد. او همچنین خواستار حضور نظامی قوی‌تر در این منطقه برای مقابله قاطع با عملیات‌های ‌پکن شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، ژنرال هربرت مک‌مستر که مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود، در بیانیه‌ای خطاب به جلسه استماع کمیته سرویس‌های مسلح سنا درباره امنیت جهانی گفت با ارزیابی ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی و دیگر تحلیلگران سیاسی مبنی بر لزوم تغییر به سمت “شفافیت استراتژیک” در خصوص جزیره خودگردان تایوان مخالف است.

مک‌مستر با اشاره به تعهدات واشنگتن در قبال تایپه برای نادیده گرفتن پکن در هنگام فروش تسلیحات به این جزیره گفت: ابهام استراتژیک مناسب است، خصوصاً پس از آنکه شش تضمین به تایوان را علنی کردیم و من فکر می‌کنم به روشی عمل کنیم که دولت ترامپ عمل کرده و دولت جدید بایدن هم عمل کرده است، اینکه به تایوان اطمینان دهیم و پیامی بسیار روشن به چین ارسال کنیم.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا افزود: پیام به چین باید این باشد؛ “سلام، شما می‌توانید فرض کنید که ایالات متحده هیچ پاسخی نخواهد داد، اما این فرضیه‌ای بود که در ژوئن ۱۹۵۰ هنگامی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد، به وجود آمد.

او گفت: می‌دانم که این مساله ماده یک قانون اساسی است، اینکه وارد جنگ شویم یا نشویم. اگر چنین بحرانی رخ دهد، اطمینان دارم که همه شما و همکارانتان اراده مردم آمریکا و کاری که باید انجام شود، می بینید.

مک‌مستر همچنین با تاکید بر حضور نظامی پررنگ‌تر گفت، چین و روسیه در ۲۰ سال گذشته فناوری‌هایی مثل جی‌پی‌اس و تجزیه و تحلیل داده و قابلیت‌های حمله هدفمند را که تهدیدی علیه عملیات‌های دریایی آمریکاست، ارتقا داده‌اند.

او گفت: از زمان جنگ جهانی اول، نیروهای کوچکتر و کوچکتر آمریکا بر اساس مزایای فناوری ما تأثیرات بزرگتر و گسترده‌تری در مناطق وسیع‌تر داشتند. همه اینها اکنون به چالش کشیده شده است زیرا روسیه، چین و دیگران، ما را مورد بررسی قرار داده‌اند، به ویژه پس از جنگ خلیج فارس و آنها توانایی‌هایی را برای گرفتن این مزایای متفاوت ایجاد کرده‌اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
advanced-floating-content-close-btn